ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخی از کاربران چینی به پوکمون گو به چشم یک تهدید برای امنیت ملی می نگرند

چین کشور جالبیست. برخی گزارش ها از جاسوسی چینی ها در کشورهای دیگر مانند ایالات متحده حکایت دارند، ضمن اینکه سانسور اینترنت در این کشور نیز در سطح بالایی قرار دارد. در روند فیلترینگ، دسترسی به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

چین کشور جالبیست. برخی گزارش ها از جاسوسی چینی ها در کشورهای دیگر مانند ایالات متحده حکایت دارند، ضمن اینکه سانسور اینترنت در این کشور نیز در سطح بالایی قرار دارد. در روند فیلترینگ، دسترسی به وب سایت هایی همچون توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و تمامی وب سایت های گوگل برای مردم این کشور مقدور نیست. با این تفاسیر، امروز برخی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo اعلام کردند Pokemon GO به منظور "جاسوسی ایالات متحده و ژاپن از مراکز سرّی چین" منتشر شده.

در مورد صحت و سقم این ادعا نمی توان نظر داد؛ اما یکی از سناتورهای ایالات متحده از شرکت های نیانتیک (Niantic) و نینتندو خواسته تا در مورد سیاست محرمانگی داده های این بازی محبوب توضیحاتی ارائه کنند.

لازم به ذکر است که Pokemon GO هنوز به صورت رسمی در چین ارائه نشده، اما طبیعتاً مردم کشور یاد شده به طرق مختلف اقدام به نصب و اجرای آن کرده اند. در بازی پوکمون گو از سرویس نقشه های گوگل برای هدایت شما به سمت PokeStop ها استفاده می شود. در این قسمت می توانید آیتم هایی را جمع آوری کنید، ضمن اینکه قادر هستید تمامی پوکمون های موجود در بازی را در اختیار خود درآورید.

البته همانطور که می دانیم، Google Maps چندان نمای جالبی را از سرزمین پهناور چین ارائه نمی کند، زیرا گوگل به مدت 6 سال است که به طور رسمی از فعالیت در این کشور منع شده. در نتیجه نظریه پردازان توطئه معتقدند اکنون ایالات متحده و ژاپن از طریق دو شرکت نینتندو و نیانتیک (که بخش عمده سهام آن در اختیار گوگل است) اقدام به شناسایی مراکز نظامی چین کرده اند.

به عقیده چینی ها، نینتندو می تواند پوکمون های کمیاب را در قسمت هایی از نقشه پراکنده سازد، و اگر بازیکنان نتوانند آنها را به دست آورند، مشخص می شود که دسترسی به منطقه فوق ممنوع بوده و به احتمال زیاد، آن قسمت از نقشه یک مرکز نظامی یا حساس خواهد بود.

نظریه ارائه شده کمی دور از ذهن به نظر می رسد، اما به هر حال یک فرضیه به شمار می رود. «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد چیزی از گزارش های مربوط به خطرات امنیتی پوکمون گو نشنیده؛ او اضافه کرد هنوز این بازی را اجرا نکرده است. دیگر مقامات دولتی نظری در مورد این نگرانی امنیتی ارائه نداده اند.

در همین راستا، Niantic Labs گفته به خاطر ممنوعیت سرویس گوگل مپز در چین، بازی کردن پوکمون گو در این کشور بسیار دشوار خواهد بود. اما آنها در حال مذاکره با مقامات دولتی هستند تا بتوانند به نحوی این بازی را به طور رسمی در کشور فوق عرضه کنند،. موضوعی که برای شرکت نیانتیک بسیار حائز اهمیت است، زیرا چین بزرگ ترین کشور دنیا به شمار آمده و یکی از بزرگ ترین بازارهای گیمینگ جهان را در خود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    چین اگر اصلاحاتی در سیستم اداره کشورش نکنه به سرنوشت شوروی دچار میشه

  • آریا
    آریا | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    چین کشور مزخرفی است.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی