ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید توپ های تنیس بیش از آنچه فکر می کنید پیچیده است [تماشا کنید]

شاید برای شما هم جای سوال داشته باشد که توپ های تنیس چگونه تولید می شوند و چه چیزی سبب می شود تا به توپی ایده آل برای این ورزش بدل گردند. به تازگی یکی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

شاید برای شما هم جای سوال داشته باشد که توپ های تنیس چگونه تولید می شوند و چه چیزی سبب می شود تا به توپی ایده آل برای این ورزش بدل گردند. به تازگی یکی از فعالان وب سایت Vimeo به نام «بندیکت ردگروو» (Benedict Redgrove) ویدیویی کامل از روند ساخت توپ های تنیس در کشور تایلند تهیه نموده که چگونگی تولید آنها را به نمایش می گذارد.

برخلاف آنچه ممکن است تصور شود، تولید توپ های تنیس روندی بسیار پیچیده را طی کرده و 24 مرحله مختلف را شامل می شود. اگرچه شاید کمتر کسی از روند طولانی تولید توپ های تنیس باخبر باشد، اما حقیقت امر آن است که تعداد ماشین های مورد استفاده در خطوط تولید واقعاً زیاد بوده و این توپ های زرد و فسفری رنگ به آن راحتی که در فروشگاه ها فروخته می شوند، تولید نمی گردند.

بد نیست بدانید که توپ های تنیس برای اولین بار توسط «چارلز گودیِر» (Charles Goodyear) و در دهه 1850 میلادی تولید شدند. این توپ ها در ابتدا به دو رنگ سفید و مشکی تولید می شدند اما تحقیقات فدراسیون بین المللی تنیس نشان داد که توپ های زردرنگ، با وضوح بیشتری در تلویزیون ها دیده می شوند و به همین جهت، قوانین تغییر کرده و کارخانه ها به تولید توپ هایی با رنگ زرد موظف شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی