ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران تاکنون ۲ میلیارد بار از سرویس اوبر استفاده کرده اند

نزدیک به شش سال طول کشید تا مخاطبان Uber بیش از یک میلیارد بار با استفاده از این سرویس سفر کرده و جا به جا شوند؛ اما به نظر می رسد شش ماه اخیر برای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

نزدیک به شش سال طول کشید تا مخاطبان Uber بیش از یک میلیارد بار با استفاده از این سرویس سفر کرده و جا به جا شوند؛ اما به نظر می رسد شش ماه اخیر برای دو برابر شدن این آمار کافی بوده است. مدیرعامل Uber، «تراویس کالانیک» (Travis Kalanick) به تازگی اعلام کرده این کمپانی روز گذشته، به آمار دو میلیارد سواری دست یافته و خاطر نشان نموده که دو میلیاردمین سفر، در واقع 147 سواری بوده که به صورت همزمان در 16 کشور آغاز شدند.

کالانیک در پست اخیر بلاگ خود نوشته است: «این 147 سفر در 16 کشور و 5 قاره مختلف به وقوع پیوستند، از کاستاریکا تا روسیه و از چین تا استرالیا. طولانی ترین مسیر در میان این سفرها، بیش از 1 ساعت به طول انجامید چون راننده و مسافر از یک سوی جاکارتا، پایتخت اندونزی به سمت دیگر آن رفتند. کوتاه ترین سواری نیز در شهر چانگشای چین بود و تنها 3 دقیقه طول کشید.»

کمپانی Uber که در سان فرانسیسکو مستقر بوده و سرویسی برای برقراری ارتباط میان مسافران و رانندگان و نیز جا به جایی در مناطق مختلف ارائه می دهد، در راستای جشن گرفتن موفقیت تازه خود، 450 دلار به هر یک از راننده ها و سواری رایگان به ارزش 450 دلار به هر مسافری که در این 147 سواری حضور داشته اند هدیه داده است. کالانیک افزوده: «5 سال طول کشید تا به یک میلیارد سواری برسیم، شش ماه تا به دو میلیارد... و امیدواریم که با سرعت بیشتری به سه میلیارد دست پیدا کنیم.»

uber-photo-2

با نگاهی دقیق تر به آمار و ارقام مربوط به این 147 سواری، می توان تا حدودی از عملکرد Uber در سراسر جهان آگاه شد. در حالی که 31 درصد از این سواری ها در کشور ایالات متحده صورت گرفته اند، کشور چین سهمی 37 درصدی از آنها را به خود اختصاص داده است. چنین رقمی بسیار منطقی به نظر می رسد چرا که کشور اژدهای سرخ اخیراً به بزرگترین بازار Uber تبدیل شده و از منظر سواری های هفتگی، بیش از یک سوم درآمد Uber را به خود اختصاص داده است.

با این همه، بازار چین چندان هم برای Uber سودآور نبوده و ضرر کلانی به آن وارد کرده است. در واقع Uber مجبور به رقابت با کمپانی چینی Didi Chuxing (که اپل نزدیک به 1 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده) در خاک این کشور است که آن نیز فعالیتی مشابه Uber را دنبال می کند. کمپانی مورد اشاره سال گذشته برای آن که بتواند با Didi رقابت کند، قیمت های خود را کاهش داد و در نهایت ضرری 1 میلیارد دلاری را تجربه کرد و انتظار می رود امسال هم متحمل چنین زیانی شود.

گذشته از این، Didi با سرعت بیشتری نسبت به Uber در حال رشد است. کمپانی Uber در دسامبر سال گذشته میلادی بود که دستیبابی به رقم  1 میلیارد سواری از زمان آغاز فعالیت هایش در سال 2009 را جشن گرفت اما Didi تنها چند روز بعد اعلام نمود که صرفاً در سال 2015، به رکورد 1.43 میلیارد سواری دست یافته. ناگفته نماند که Uber در 60 کشور مختلف فعالیت دارد و Didi فعالیت هایش را به خاک چین محدود کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی