ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مأمور اسمیت فیلم ماتریکس به واقعیت می پیوندد؛ دارپا قصد دارد نرم افزارهای امنیتی خودمختار تولید کند

چندین سال است که سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا یا همان DARPA پروژه ای را تحت عنوان «مسابقه بزرگ سایبری» (Cyber Grand Challenge) در لاس وگاس برگزار می کند. در بطن این مسابقات ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

چندین سال است که سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا یا همان DARPA پروژه ای را تحت عنوان «مسابقه بزرگ سایبری» (Cyber Grand Challenge) در لاس وگاس برگزار می کند. در بطن این مسابقات سؤالات زیر مطرح می شوند:

  • آیا می توان عملیات یافتن و رفع نقایص امنیتی در سیستم ها و شبکه های کامپیوتری به صورت سریع و خودکار انجام شود؟
  • آیا می توان پروتکل های دفاعی را به صورت یکپارچه، جامع و مقیاس پذیر طراحی کرد؟

در همین راستا و طی ماه آینده، مسابقه دفاع سایبری بی سابقه ای با همکاری DEF CON، یکی از بزرگ ترین کنفرانس های سالیانه هکرها، برگزار خواهد شد. در این نبرد، هفت تیم بر سر جایزه 4 میلیون دلاری به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

هدف دارپا از برگزاری سری مسابقات خود، بررسی عملکرد سیستم های امنیتی خودمختار طراحی شده توسط تیم های مختلف در زمینه شناسایی آسیب پذیری شبکه های کامپیوتری، ساخت پچ امنیتی و توزیع آن در شبکه به صورت بلادرنگ و کاملاً مستقل است.

با این حساب، چشم انداز فوق العاده ای را پیش رو خواهیم داشت. طبق گفته دارپا، مسابقه بزرگ سایبری این هدف را در سر دارد که امنیت نرم افزاری را به «حوزه تحت تخصص ماشین ها» بدل نماید. چیزی که ما را به یاد «مأمور اسمیت» در سه گانه پرطرفدار «ماتریکس» می اندازد.

لازم به ذکر است در مسابقات اصلی DARPA تیم هایی از سراسر جهان در قالب رقابت CTF (به دست آوردن پرچم) در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. سیستم های خودمختار طراحی شده توسط هرکدام از تیم ها تلاش می کنند سیستم های رقیب را تحت تسلط خود درآورده و با تولید پچ های امنیتی از خود محافظت نمایند.

سازمان دهندگان مسابقه نهایی در DEF CON از برندگان مسابقات دارپا دعوت به عمل آوردند تا در نبرد اصلی در مقابل بهترین هکرهای دنیا قرار گیرند. این مسابقات در تاریخ 15 مردادماه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی