ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت نسخه پیش نمایش Stream را ارائه کرد؛ سرویس اشتراک گذاری ویدئو برای کسب و کارها

نزدیک به یک دهه قبل، مایکروسافت اولین سرویس استریم ویدئویی خود را با نام Soapbox معرفی کرد، هرچند نتوانست به موفقیت دست یافته و با مشکلات فیلترینگ محتوی نیز روبرو شد. سرویس یاد شده نهایتاً ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

نزدیک به یک دهه قبل، مایکروسافت اولین سرویس استریم ویدئویی خود را با نام Soapbox معرفی کرد، هرچند نتوانست به موفقیت دست یافته و با مشکلات فیلترینگ محتوی نیز روبرو شد. سرویس یاد شده نهایتاً پس از اینکه در رقابت با یوتوب و دیگر شرکت های ارائه دهنده خدمات ویدئویی ناکام ماند، توسط ارائه دهنده اش متوقف گشت. حال آنها دوباره می خواهند این ایده را به اجرا درآورند، اما این دفعه هدف خود را کسب و کارهایی قرار داده اند که به آپلود و اشتراک گذاری محتوی نیازمندند.

در همین راستا بلاگ رسمی ردموندی ها خبر راه اندازی Stream برای کسب و کارهایی در ابعاد مختلف را منتشر کرده است. این محصول جدید قادر است ویدئوها را به شیوه ای ایمن مدیریت کرده و به اشتراک بگذارد. در این خبر «جیمز فیلیپ» قائم مقام گروه محصولات تجاری مایکروسافت گفته با استفاده از یک آدرس ایمیل تجاری می توانید به صورت رایگان در نسخه پیش نمایش آن ثبت نام نمایید.

Microsoft Stream از سناریوهای ویژه ای برای کسب و کار برخوردار است، که در این زمینه می توان به اشتراک گذاری و برچسب زنی در سطح سازمانی، پشتیبانی از هشتگ، معرفی ترندهای موجود، قابلیت پسندیدن ویدئوها، و همچنین کانال های مختلف برای دسته بندی محتوی اشاره کرد.

سرویس فوق، دسترسی ایمن و حفاظت از محتوا را با استفاده از آژور اکتیو دایرکتوری فراهم می سازد. کاربران قادرند به سادگی ویدئوهای خود را کشیده و در محل مورد نظر رها سازند. با این کار فایل های تصویری بارگذاری شده و از طریق ایمیل یا لینک مستقیم قابل اشتراک گذاری خواهند بود. همچنین می توان آنها را با استفاده از کدهای HTML درون صفحات وب جاگذاری نمود.

در همین رابطه، به نظر می رسد Office 365 Video نیز از امکانات Microsoft Stream منتفع شود، اما برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد ویژگی های آتی این سرویس جدید باید تا زمان عرضه رسمی آن صبر کرد. ضمناً توسعه دهندگان می توانند از API های ارائه شده برای تولید اپلیکیشن های خود و یکپارچگی آن با Stream استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که ثبت نام برای نسخه آزمایشی خدمات جدید مایکروسافت از طریق این لینک انجام می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdifa
    mahdifa | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    سلام . از شما بابت انتشار این خبر تشکر می کنم . برای کار ما مفید بود و ثبت نام کردیم .

مطالب پیشنهادی