ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واگن های جدید مترو نیویورک به وای فای و پورت USB مجهز خواهند بود

برای سیستم حمل و نقل زیرزمینی نیویورک، نوسازی عمده ای تدارک دیده شده که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به نورپردازی، مسیریابی و واگن های مترو این شهر ظاهری مدرن ببخشد. اندرو کومو، شهردار نیویورک، ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

برای سیستم حمل و نقل زیرزمینی نیویورک، نوسازی عمده ای تدارک دیده شده که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به نورپردازی، مسیریابی و واگن های مترو این شهر ظاهری مدرن ببخشد. اندرو کومو، شهردار نیویورک، طی یک کنفرانس خبری، از برنامه ی پنج ساله و ۲۷ میلیارد دلاری شرکت حمل و نقل نیویورک (MTA) برای افزودن ۱۰۲۵ واگن تازه ی مترو با نمایشگرهای دیجیتال، ویژگی های امنیتی بهتر و از همه مهم تر، وای فای و پورت شارژ USB در واگن ها و ایستگاه ها خبر داده است.

کومو طی رویداد مذکور که در موزه ی ترابری بروکلین برگزار شده گفته است: «مردم می خواهند کار کنند و دوست دارند دستگاه هایشان نیز ۲۴ ساعت شبانه روز کارایی داشته باشند. هیچ کس دوست ندارد مجبور باشد به دنبال وای فای و محل شارژ بگردد. اینها باید در اختیارشان قرار داشته باشند».

واگن های جدید مترو نیویورک علاوه بر پورت شارژ و اینترنت مجانی، به نمایشگر های تمام رنگی دیجیتال برای نمایش اطلاعات سفر و همچنین تبلیغات دیجیتالی مجهز خواهند بود. این واگن ها در های بزرگ تری نیز خواهند داشت تا سوار و پیاده شدن مسافران نیز تسهیل شود. تا ۷۵۰ واگن نیز مجهز به طراحی باز خواهند بود که فضای بیشتری در اختیار مسافران قرار خواهد داد.

MTA_render_station

بر اساس گفته های شهردار نیویورک، طراحی تازه و یکپارچه ای نیز  برای تمام ایستگاه های مترو این شهر در نظر گرفته شده است که کار اجرای آن با نوسازی ۳۱ ایستگاه اصلی و مهم این شهر آغاز خواهد شد. این ایستگاه ها نیز مثل واگن ها به تسهیلاتی نظیر وای فای، تقویت شبکه ی موبایل، و تابلو های اعلانات دیجیتالی در ورودی ها و شمارشگر های دیجیتالی نشان دهنده ی زمان انتظار در سکوی سوار و پیاده شدن مسافران مجهز خواهند بود. گفتنی است همه ی این تغییرات با توجه کافی به حفظ میراث معماری هر ایستگاه انجام خواهد شد.

برنامه هایی نیز برای به روز رسانی ۱۷۰ ایستگاه دیگر در آینده وجود دارد که در صورت موفقیت آمیز بودن نوسازی های مذکور، به اجرا گذاشته خواهند شد.

این برنامه در حال حاضر در مرحله ی پیشنهاد است، اما شرکت حمل و نقل نیویورک پیش از این برنامه اش برای تجهیز اتوبوس های محله ی کوئینز به وای فای را با موفقیت به انجام رسانده بود و می توان انتظار داشت این برنامه نیز امر دور از دسترسی نباشد. اگر برنامه ی کیوسک های هوشمند LinkNYC این شهر نیز سر جای خود باقی بماند، تا سال ۲۰۲۰ در مجموع ۴۵۵۰ هات اسپات وای فای عمومی نیز روی زمین در اختیار شهروندان نیویورکی قرار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ayub s.h
    ayub s.h | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    ما رو باش اینا رو باش

  • سعید
    سعید | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    منم میخوام وای فای شارژر دیگه چی میمونه

مطالب پیشنهادی