ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نینتندو رکورد فروش سهام در یک روز را شکست؛ سونی به زیر کشیده شد

چند سال پیش موج جدیدی در صنعت گیمینگ به راه افتاد و کمپانی های معروف تصمیم گرفتند بعضی عناوین خود را به اسمارت فون ها بیاورند. همین مسئله توانست یک پرسش در ذهن بازیکن ها ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

چند سال پیش موج جدیدی در صنعت گیمینگ به راه افتاد و کمپانی های معروف تصمیم گرفتند بعضی عناوین خود را به اسمارت فون ها بیاورند. همین مسئله توانست یک پرسش در ذهن بازیکن ها ایجاد کند: «چرا کمپانی ها روند گذشته را ادامه نداده و بازی های خود را برای کنسول ها منتشر نمی کنند؟»

موفقیت های نینتندو با پوکمون گو بهترین پاسخ به پرسش بالا است. دو روز پس از انتشار پوکمون گو، ارزش سهام این شرکت رشدی 7.5 میلیارد دلاری به خود دید؛ رکوردی که از سال 1983 تاکنون بی سابقه بوده است. و این تمام ماجرا نیست. گزارشات دیگری نشان می دهند ارزش بازاری نینتندو از زمان انتشار این اپلیکیشن دو برابر شده و هم اکنون به 42 میلیارد دلار رسیده است.

Pokemon GO
ارزش سهام نینتندو امروز به بیش از 30 هزار ین رسیده است. ژاپنی ها از اوایل سال 2010، تاکنون چنین رقمی را ندیده و هنگام انتشار اولیه پوکمون گو هم ارزش سهام این کمپانی حدود 15 هزار ین بود. نکته جالب اینجاست بازی هنوز در آسیا منتشر نشده است.

بزرگی این رقم را زمانی می توانیم بهتر درک کنیم که بدانیم سونی 38.38 میلیارد دلار ارزش دارد. شاید سازنده پلی استیشن وضعیت مناسبی در بعضی بخش های خود نداشته باشد ولی در هر صورت به واسطه تمامی زیرمجموعه هایش به این رقم رسیده است. اما تقریبا تمام تمرکز نینتندو روی بازار گیمینگ هست. بنابراین اینکه یک بازی توانسته چنین موفقیت هایی به وجود بیاورد شاید به معجزه شباهت داشته باشد.

علت اصلی افزایش کم سابقه ارزش نینتندو را می توانیم به عمکلرد استثنایی آن ها در بازار سهام توکیو بزنیم. بر اساس آماری که وب سایت Bloomberg منتشر کرده، روز جمعه ژاپنی ها نه تنها توانستند بیش از بقیه سهام بفروشند بلکه رکوردی هم از خود به جای گذاشتند. در این روز فروش سهام نینتندو با افزایشی 71 درصدی به 4.5 میلیارد دلار رسید؛ رقمی که در یک قرن گذشته بی سابقه بوده است.

nintendo-record-shares
کمپانی توکیو الکتریک میزان برق مصرفی کلان شهرهای ژاپن را برعهده داشته و یک سوم از برق این کشور را تامین می کند. این شرکت بزرگترین تولید کننده برق آسیا و چهارمین جهان است. SoftBank شصت و دومین کمپانی بزرگ جهان بوده و Mizuho هم به عنوان دومین بانک بزرگ ژاپن شناخته می شود. تمامی این اطلاعات را دادیم تا بدانید پوکمون چه انقلابی به راه انداخته است.

پوکمون گو تاکنون مشکلات عجیبی هم به وجود آورده است. دیروز خبری به دست رسید که نشان می داد دو بازیکن برای گرفتن پوکمونی وارد خانه ای می شوند. صاحب خانه هم که فکر می کرد آن ها قصد دزدی دارند، به سوی این دو نفر شلیک می کند.

یافتن جسد یک جنازه و تجربه بازی هنگام رانندگی هم از دیگر حاشیه های پیرامون بازی هستند. بد نیست بدانید پوکمون گو فعلا در 35 کشور منتشر شده و احتمالا با انتشار جهانی اش باید منتظر اخبار بیشتری باشیم. این پدیده هم اکنون 50 میلیون کاربر دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیر رضا مرزبان
    امیر رضا مرزبان | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    کاش این بازی ایران رو هم ساپورت میکرد. راستی چرا وقتی به بخش نظرات میام انگار که یکی جای من به نظرا لایک و دیسلایک داده!

    • علی موثق
      علی موثق | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

      آره برا منم همینطوره خودش به بعضیا لایک و بعضیا دیسلایک میکنه چرا:/

  • آریا
    آریا | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    من نفهمیدم به نینتندو چه ربطی داره .!! سازنده بازی نیانتیک niantic inc هست نه نینتندو

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

      https://en.wikipedia.org/wiki/Niantic,_Inc.

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

      سلام آریا جان. اولین نکته ای که وجود داره این که نینتندو به عنوان یکی از مالک های Pokémon Company شناخته میشه و حقوق ساخت بازی های پوکمون هم همین نینتندو در اختیار داره. بنابراین بازی پوکمون گو با مشارکت خود نینتندو ساخته شده. چند روز پیش گزارشی به دست می رسید که نشان می داد 30 درصد از درآمد پوکمون گو را خود نینتندو می برد. موفق باشید.

مطالب پیشنهادی