ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اتوبوس خودران مرسدس بنز اولین آزمون مهم خود را با موفقیت پشت سر گذاشت [تماشا کنید]

برخی افراد معتقدند اتومبیل های خودران و اپلیکیشن های سفر درون شهری، پایان عمر حمل و نقل عمومی را رقم خواهند زد، اما هنوز هم نمی توان کارآمدی انتقال تعداد زیادی مسافر با استفاده از یک ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

برخی افراد معتقدند اتومبیل های خودران و اپلیکیشن های سفر درون شهری، پایان عمر حمل و نقل عمومی را رقم خواهند زد، اما هنوز هم نمی توان کارآمدی انتقال تعداد زیادی مسافر با استفاده از یک اتوبوس را انکار کرد، حتی با ترکیب این ویژگی و فناوری های جدید رانندگی هوشمند، می توان نسل جدیدی از ناوگان حمل و نقل عمومی را به وجود آورد.

کمپانی مرسدس بنز نیز در این زمینه بیکار نبوده و برنامه «اتوبوس های آینده» را معرفی کرده است. خودروهایی که در قالب این برنامه تولید می شوند به صورت نیمه هوشمند خیابان ها را می پیمایند و به تازگی اولین موفقیت بزرگ خود یعنی طی مسیری به طول 20 کیلومتر را جشن گرفتند.

البته این رقم در مقایسه با مسافت پیموده شده توسط اتومبیل های خودران گوگل (بیش از یک میلیون کیلومتر) ناچیز به نظر می رسد، اما به هر حال هر سفر با یک گام آغاز می گردد. اتوبوس جدید مرسدس بنز توانسته مسیر بین فرودگاه اسخیپول آمستردام و شهر هارلم را که شامل پیچ های متعدد، تونل ها و چراغ های راهنمایی است به سلامت طی کند.

طبق قوانین محلی، یک راننده نیز پشت فرمان اتوبوس نشسته تا در شرایط اضطراری کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرد. طبق گفته مرسدس بنز، فناوری های کمکی این کمپانی (که در مجموع تحت عنوان CityPilot شناخته می شوند) قادرند ایمنی و کارآمدی سفر را تضمین کنند.

لازم به ذکر است شرکت مرسدس بنز برای توسعه فناوری خودران جدید از نرم افزار به کار رفته در کامیون های هوشمندش بهره گرفته (که تحت برند دایملر عرضه می شوند). فناوری فوق می تواند هرگونه شیء موجود در جاده را شناسایی کرده و با تشخیص ایستگاه های اتوبوس، در آنها توقف نماید تا افراد پیاده یا سوار شوند.

طبق اظهارات این کمپانی، اتوبوس مورد بحث حتی در شلوغ ترین ساعات نیز به صورت نرم و روان به حرکت خود ادامه داده و آسودگی خاطر مسافرین را به همراه داشته.

mercedes_benz_driverless_bus_0

طبق این گزارش، اتوبوس جدید Mercedes Benz با حداکثر سرعت 70 کیلومتر در ساعت حرکت کرده و قادر است با شبکه های زیرساختی شهر ارتباط برقرار سازد. به واسطه ارتباط ایجاد شده، اطلاعات مربوط به زمان تغییر چراغ های راهنمایی را دریافت کرده تا برنامه ریزی بهینه تری را برای سفر خود انجام دهد، ضمن اینکه با جمع آوری هوشمند اطلاعات شهری توسط دوربین هایش می تواند دست اندازها و مشکلات جاده را شناسایی کرده و آن را به کامپیوتر مرکزی خود منتقل نماید.

کمپانی مرسدس بنز می گوید با توجه به رشد روزافزون جمعیت شهری در سطح جهان، سیستم حمل و نقل نیز به تحول نیاز دارد تا جوابگوی مسافران بیشتری باشد. به عقیده آنها برنامه «اتوبوس آینده» روشی برای مواجهه با این مشکل به شمار می آید.

در ادامه ویدئوی معرفی این اتوبوس های جدید را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    بعد ما هنوز اتوبوس ولوو مال دوره ی تیر کمون سنگی داریم ههه خلایق هر چی لایق

مطالب پیشنهادی