ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهره‌ برداری پایلوت از شبکه ملی اطلاعات عملاً شروع شده است

رضا باقری اصل، معاون سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری همایش «شهر هوشمند، ‌زیرساخت و فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری»، با اشاره به حرکت به‌ سمت نسل جدید زندگی شهری اظهار کرده است: «بیش از ۷۰ ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

رضا باقری اصل، معاون سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری همایش «شهر هوشمند، ‌زیرساخت و فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری»، با اشاره به حرکت به‌ سمت نسل جدید زندگی شهری اظهار کرده است: «بیش از ۷۰ درصد مردم در مناطق شهری زندگی می‌ کنند و نه‌ تنها دولت، بلکه همه مسئول بهبود زندگی شهری هستیم».

به عقیده ی وی استفاده از فناوری می‌تواند زندگی شهری را تسهیل کند. او در همین راستا افزوده است: «زیرساخت‌ ها تغییری نکرده اما زندگی تسهیل شده است».

معاون سازمان فناوری اطلاعات گفته است حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات با گذر از مرحله ی زیرساخت به مرحله ی بلوغ و تولید سرویس رسیده و به این ترتیب درک جدیدی از کسب و کار شکل گرفته است.

او در ادامه درباره ی اقدامات صورت گرفته پیرامون راه‌ اندازی شبکه ی ملی اطلاعات افزوده است: «با راه‌ اندازی ۴ مرکز تبادل ترافیک داده در ۴ شهر کشور، عملاً بهره‌ برداری پایلوت شبکه شروع شده است».

شبکه ی ملی اطلاعات به بیان ساده یک شبکه ی داخلی یا اینترانت امن است که علاوه بر امکان ارائه ی انواع محتوا و خدمات، می تواند ارتباطات محافظت شده و پایداری بین مراکز حیاتی کشور ایجاد کند و به صورت کاملاً داخلی مدیریت شود، به گونه ای که ردیابی اطلاعات تبادل شده در آن از خارج از کشور امکانپذیر نباشد.

باقری اصل در زمینه ی دولت الکترونیک نیز گفته است: «تا یک ماه آینده یکپارچه‌سازی در لایه ی مدیریت متمرکز انجام می‌ شود و به‌ سمت سرویس‌ ها حرکت می‌ کنیم».

جانشین دبیر کمیسیون دولت الکترونیک با توجه به آماده شدن زمینه ی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دولت الکترونیک نیز اشاره کرده است: «لایحه از سوی دولت ابلاغ شده و بخش خصوصی باید با سرمایه‌گذاری و تعریف سرویس، به مردم سرویس ارائه دهد. با آزادسازی اطلاعات، فرصت‌ های بهتری شکل می‌ گیرد و مردم می‌ توانند به‌ عنوان مشارکت کننده در تصمیم‌ گیری مدیریت شهری با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات شرکت کنند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nima naseri
    nima naseri | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    چقدر این معاونین وزارت ارتباطات جوانند

مطالب پیشنهادی