ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ژوئن برای چهاردهمین ماه متوالی رکورد بیشترین دمای زمین را جابجا کرد

بنا به گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) به علت تأثیر پدیده ال نینیو بر گرمایش اقیانوس ها و همچنین افزایش کلی دمای جهان به تبع فعالیت های انسانی، سیاره خاکی ما داغ ترین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

بنا به گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) به علت تأثیر پدیده ال نینیو بر گرمایش اقیانوس ها و همچنین افزایش کلی دمای جهان به تبع فعالیت های انسانی، سیاره خاکی ما داغ ترین ماه ژوئن را در تاریخ خود تجربه کرد. با این حساب، رکورد گرم ترین ماه سال برای چهاردمین بار متوالی شکسته شد، که طولانی ترین رکوردشکنی پی در پی از این حیث در تاریخ بشر به شمار می رود.

NOAA در گزارش آنالیز جهانی خود برای ماه ژوئن نوشت:

با وجود اینکه امروزه اکثر مناطق سطح زمین در وضعیتی گرم تر از میانگین دمای خود به سر می برند، افزایش گرما باعث شده بالاترین دما برای ماه ژوئن از سال 1880 تا به امروز رقم بخورد.

در همین راستا سازمان مورد بحث اشاره کرد احتمال دارد رشته ی گرمایش متوالی زمین به صورت موقتی قطع شود، زیرا ال نینیو بالاخره جای خود را به لانینیا می دهد و جریان های حاره ای اقیانوس آرام اندکی خنک تر می شوند. شایان توجه است اگرچه ال نینیو را تا حد زیادی عامل اصلی تجمع CO2 در جو زمین می دانند، اما گرمایش کره خاکی را نمی توان کاملاً به گردن این پدیده انداخت.

مدیر مؤسسه تحقیقات فضایی Goddard ناسا، «گوین اشمیت» در بیانه ای اعلام کرد اگرچه فعالیت ال نینیو در مناطق حاره ای در زمستان سال جاری باعث تقویت روند افزایش دما پس از ماه اکتبر شد، اما دلیل اصلی ثبت رکوردهای دمایی را باید در جای دیگری جستجو کرد.

همچنین ناسا در تحقیقات خود مشاهده کرده یخ های مناطق شمالگان به پایین ترین سطح خود رسیده است. محققین می گویند این وضعیت علاوه بر ایجاد مشکل برای حیات وحش مناطق قطبی، بر نحوه حرکت و چرخش زمین نیز تأثیر خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    اخرش از بس گاز co2 تولید میکنن میترکه

مطالب پیشنهادی