ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش درآمد واحد اکس باکس ادامه دارد؛ تعداد کاربران فعال اکس باکس لایو به 49 میلیون نفر رسید

بنابر گزارش مالی اخیر کمپانی مایکروسافت از سه ماهه دوم سال 2016 (یا به روایت مایکروسافت، سه ماهه چهارم سال مالی 2016)، کنسول اکس باکس وان ردموندی ها کماکان به عملکرد نسبتاً ضعیف خود ادامه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

بنابر گزارش مالی اخیر کمپانی مایکروسافت از سه ماهه دوم سال 2016 (یا به روایت مایکروسافت، سه ماهه چهارم سال مالی 2016)، کنسول اکس باکس وان ردموندی ها کماکان به عملکرد نسبتاً ضعیف خود ادامه می دهد. این کمپانی که دیگر رغبتی به ارائه آمار فروش اکس باکس وان نشان نمی دهد، در گزارش خود خبر از کاهش 9 درصدی درآمد بخش گیمینگ و رسیدن آن به 152 میلیون دلار داده که مسلماً ناشی از کاهش فروش کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان بوده است.

در مجموع، نرخ درآمد حاصل از سخت افزارهای اکس باکس، کاهشی 33 درصدی را به همراه داشته که این مسئله را می توان با فروش کم کنسول ها و نیز کاهش قیمت اکس باکس از سوی ساکنین ردموند مرتبط دانست. اما در همین حال و در نقطه مقابل، به نظر می رسد که پلتفرم اکس باکس لایو کماکان با موفقیت به کار خود ادامه می دهد و رشدی 4 درصدی را تجربه کرده است.

کمپانی مایکروسافت در گزارش خود تاکید کرده که تعداد کاربران فعال اکس باکس لایو، نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، تا 33 درصد رشد داشته و حالا به 49 میلیون نفر رسیده است. بنابراین با توجه به این مسئله، طی سه ماه اخیر، 3 میلیون نفر به مجموع مشترکین پلتفرم لایو اضافه شده؛ زیرا در سه ماهه گذشته، تعداد کاربران به 46 میلیون نفر می رسید.

در مجموع، همانطور که در خبر گزارش مالی کامل مایکروسافت برایتان نوشتیم، بخش «رایانش شخصی» کمپانی ردموندی با کاهشی 346 میلیون دلاری و 4 درصدی به دلیل فروش پایین دیوایس ها و بخش گیمینگ مواجه شده است. باید خاطر نشان کرد که دیوایس ها و گیمینگ، علاوه بر اکس باکس و محصولات مرتبط با آن، دستگاه های سرفس را نیز شامل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدیار
    مهدیار | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    بله دیگه وقتی کنسول ایکس باکس وان خودشو... هم حساب نمی کنه و قراره قبل از اتمام مدت نسل هشتم کنسول جدیدی معرفی کنه که قبلی رو له می کنه، هر کی باشه دلسرد می شه.
    من خودم کنسولم فقط ایکس باکس وانه ولی این سیاست های احمقانه مایکروسافت اعصابمو خرد می کنه.

    • سید محمد حسینی
      سید محمد حسینی | ۱ مرداد ۱۳۹۵

      به نظر شما برا اینکه بازارو از دست نده چکار کنه؟

مطالب پیشنهادی