ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت ۷
تکنولوژی

تحلیلگران نسبت به کارآمد بودن اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت 7 خوشبین نیستند

تا به امروز بارها گزارش های مختلفی درباره احتمال استفاده از اسکنر عنبیه چشم در فبلت پرچمدار گلکسی نوت 7 به گوش رسیده و حتی اسکرین شاتی از نرم افزار مربوط به آن نیاز انتشار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

تا به امروز بارها گزارش های مختلفی درباره احتمال استفاده از اسکنر عنبیه چشم در فبلت پرچمدار گلکسی نوت 7 به گوش رسیده و حتی اسکرین شاتی از نرم افزار مربوط به آن نیاز انتشار یافته است. نوت 7 سامسونگ اولین موبایلی نخواهد بود که از اسکنر عنبیه چشم استفاده می کند و پیش از این شاهد آن در Lumia 950 مایکروسافت بوده ایم که با ویژگی Windows Hello سازگاری داشت.

با این همه، اسکنر عنبیه چشم هنوز یکی از تکنولوژی های جدید صنعت موبایل به شمار می رود و با توجه به محدودیت هایی که برای کاربران ایجاد می کند، چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. حالا تحلیلگران هم اعتقاد دارند که احتمالاً ناکامی مایکروسافت در استفاده از اسکنر عنبیه چشم، یکبار دیگر با نوت 7 تکرار شود و مورد توجه مشتریان واقع نگردد.

نگرانی تحلیلگران از آن جا ریشه می گیرد که تکنولوژی مورد بحث، تا به امروز از سرعت عملکرد و پاسخگویی مناسبی برخوردار نبوده و مسائلی چون شرایط نوری و میزان فاصله دستگاه از صورت کاربر، کارایی آن را تحت تاثیر قرار می دهند. در شرایط غیر ایده آل، برای باز شدن قفل صفحه به کمک اسکنر عنبیه چشم، فرد مجبور می شود که چندبار روند اسکن را تکرار کند و زاویه چشم خود را تغییر دهد تا در نهایت نور مناسب به سنسورهای اسکنر برسد. طبیعتاً چنین مشکلاتی سبب خواهد شد تا قابلیت مذکور به سرعت آزاردهنده شود و کاربران عطای آن را به لقایش ببخشند.

بنابر گفته این کارشناسان، اگر سامسونگ به دنبال ایجاد موجی از هیجان در میان طرفداران فبلت پرچمدار جدید خود است، باید زمان زیادی به بهبود قابلیت های تکنولوژی اسکن عنبیه چشم اختصاص داده باشد و در غیر این صورت، شرایط ممکن است به ضرر کره ای ها تمام شود.

اما در هر حال، استفاده از اسکنر عنبیه چشم هنگام استفاده از قابلیت هایی خاص مانند سامسونگ پی، مسلماً به نفع کاربران خواهد بود. ناگفته نماند که دور زدن قفل مبتنی بر اسکنر عنبیه چشم، به مراتب از دور زدن اسکنر اثرانگشت دشوارتر است و در دوره و زمانه ای که کاربران بسیاری از اطلاعات ارزشمندشان را در موبایل های هوشمند نگهداری می کنند، این ویژگی می تواند بسیار کارآمد ظاهر شود.

حال باید منتظر رویداد Unpakced سامسونگ در تاریخ 12 مرداد ماند و دید که این کمپانی چه تصمیماتی در قبال اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت 7 اتخاذ کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    چرا نظر منو تایید نکردین مسخره کردین

  • | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    تحلیل گران خیلی غلط کردن اگر شرکتای دیگر بودن بهترین جهان بود?????

  • میطی
    میطی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    تحلیل‌گران منتظرن تا اپل اضافه کنه، اونوقت نسبت بهش خوشبین بشن.

    • حمیدرضا سلیمیان
      حمیدرضا سلیمیان | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

      دهنت طلا

  • BVB
    BVB | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    کاملا موافقم و بنظرم صد درصد شکست میخوره؛ چون به هیچ وجه راحت نیست و زمان بیشتری میبره برای آنلاک کردن موبایل. این واسه لپتاپ خوبه ک از همون اول اسکرین جلو چشمته، نه موبایل.

    • arminkhaghani
      arminkhaghani | ۱ مرداد ۱۳۹۵

      دقیقا موافقم باهات دوست عزیز یک پتنت ثبت کرده اومده زودی ساخته که فروشش بره بالا توی نت 7 و مطمعنا ایراداتی خواهد داشت چن هیچ شرکتی تابحال بکار نبردا پس ریسک کرده و کامل خوب و بی عیب بودنش غیر ممکن هستش و حالا معرفی بشه مشکلاتی خواهد داشت مثل اس7 اکتیو سامسونگ قطعات خوبی میسازه ولی این جینگیل بازیا فقط برای فروش بالاتره وبس.
      باید منتظر موند و دید چی از اب در میاد یا خوب میشه و باعث فروش بالاش یا داغون میشه و باعث افت فروشش میشه

مطالب پیشنهادی