ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محتویات غیرضروری مبتنی بر فلش بزودی در مرورگر فایرفاکس مسدود می شوند

کمپانی موزیلا اخیراً اعلام کرده که از ابتدای ماه آتی میلادی، یعنی از 11 مرداد ماه، محتویات مبتنی بر پلاگین فلش که «برای تجربه کاربری مهم تلقی نمی شوند» را در مرورگر فایرفاکس مسدود خواهد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

کمپانی موزیلا اخیراً اعلام کرده که از ابتدای ماه آتی میلادی، یعنی از 11 مرداد ماه، محتویات مبتنی بر پلاگین فلش که «برای تجربه کاربری مهم تلقی نمی شوند» را در مرورگر فایرفاکس مسدود خواهد کرد. این حرکت، آغازی بر پایان دادن استفاده از فلش در مرورگر فایرفاکس به شمار می رود و موزیلا افزوده که در سال 2017، می توان منتظر قابلیت پیش فرض کلیک روی محتوی برای پخش آنها بود.

در این صورت از سال آتی میلادی، کاربران باید استفاده از فلش روی هر وب سایتی که از این پلاگین ادوبی یا پلاگین سیلورلایت مایکروسافت بهره گرفته اند را با کلیک روی محتوی مورد نظر، تایید نمایند که این امر از برنامه های موزیلا برای جایگزینی هرچه سریع تر تکنولوژی های HTML حکایت دارد.

کمپانی مورد بحث می گوید تغییرات جدیدی که از ماه آگوست میلادی اعمال خواهند شد، میزان کرش و هنگ کردن های مربوط به فلش در مرورگر فایرفاکس را تا 10 درصد کاهش خواهد داد و ضمناً «امنیت ارتقایافته، عمر باتری بهتر و بارگذاری سریع تر صفحات» را با خود به همراه می آورند. بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی موزیلا، از زمانی که وب سایت های یوتوب و فیسبوک، ویدیوهای مبتنی بر فلش را کنار گذاشته و به HTML5 روی آوردند، میزان کرش های مربوط به پلاگین کاهش یافته است.

موزیلا در حال حاضر با دنبال کردن خط مشی سایر همتایان خود نظیر گوگل، مایکروسافت و اپل، در تلاش است تا به آرامی استفاده از پلاگین فلش را کنار بگذارد. خود کمپانی ادوبی هم در دسامبر گذشته به مردم گفت تا دیگر از این نرم افزار استفاده نکنند. با این همه، فلش هنوز در گوشه گوشه اینترنت به چشم می خورد که کنار گذاشتن ناگهانی آن را به امری دشوار بدل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی