ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با فروش هوش مصنوعی به مشتریانش، در تلاش برای بازگشت به بازار پردازش ابری است

گوگل مدتی است که در بازار پردازش ابری، از رقبای مهمی چون آمازون و مایکروسافت عقب افتاده است. اما این کمپانی ساکن مانتین ویو امیدوار است که نه تنها با فروش پردازش کامیپوتری، بلکه با ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

گوگل مدتی است که در بازار پردازش ابری، از رقبای مهمی چون آمازون و مایکروسافت عقب افتاده است. اما این کمپانی ساکن مانتین ویو امیدوار است که نه تنها با فروش پردازش کامیپوتری، بلکه با ارائه هوش مصنوعی به مشتریانش، یکبار دیگر توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

اوایل سال جاری میلادی، گوگل اعلام کرد که قصد دارد ابزارهای یادگیری ماشینی مبتنی بر کلاد را به فروش رساند و از این هفته به بعد، این رابط های برنامه نویسی در فاز بتای عمومی قرار می گیرند.

اولین رابط برنامه نویسی، ابزاری برای تحلیل متن است و می تواند به صورت خودکار، اطلاعاتی را از مستندات به نگارش درآمده استخراج کرده یا با «تحلیل عواطف»، حالت روحی نویسنده را تشخیص دهد. گوگل به عنوان مثال می گوید: «فروشگاه های دیجیتالی می توانند نقدهای نوشته شده برای محصولات را بررسی کنند و به احساس آن مشتری که نقد را نوشته پی ببرند.»

google-cloud-platform copy

دومین رابط کاربری نیز برای «تشخیص گفتار» به کار می رود و می تواند به صورت همزمان (Real-Time) بیش از 80 زبان زنده دنیا را به متن تبدیل کند. این دقیقاً همان تکنولوژی مورد استفاده در دستیار صوتی گوگل به شمار می رود که حالا قرار است به دست مشتریان نیز برسد.

با این همه، گوگل در این حوزه تنها نیست، چرا که مایکروسافت و آمازون هم هر دو برنامه های یادگیری ماشینی را به همراه پلتفرم ابری خود ارائه می دهند. بنابر آمار تخمینی موسسه Forrester Research، نرخ درآمد پلتفرم های ابری آمازون و مایکروسافت به ترتیب به 10.8 و 10.1 میلیون دلار می رسد. و در همین حال، گوگل از پلتفرم پردازش ابری خود تنها 3.9 میلیون دلار کسب می کند.

گوگل در حال حاضر کار خود را با ارائه آزمایشی و رایگان رابط های برنامه نویسی مورد بحث شروع کرده و امیدوار است که مشتریان بعد از مشاهده قابلیت های آنها، به دنبال خرید امکانات کامل تر باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی