ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو از رویداد گیمینگ MSI

پنجشنبه 31 ام تیر ماه، شرکت MSI نخستین همایش گیمینگش را به جهت آشنایی جامعه بازیکنان با محصولات رده گیمینگش برگزار کرد. از آن جایی که دیجیاتو به دعوت این شرکت در این مراسم حضور داشت، ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

پنجشنبه 31 ام تیر ماه، شرکت MSI نخستین همایش گیمینگش را به جهت آشنایی جامعه بازیکنان با محصولات رده گیمینگش برگزار کرد. از آن جایی که دیجیاتو به دعوت این شرکت در این مراسم حضور داشت، بر آن شدیم تا گزارشی در حوزه این رویداد تهیه کنیم.

پیش از هر چیزی، لازم است اشاره کنیم که رویداد نام برده توسط بخش نوت بوک و واقعیت مجازی شرکت MSI برگزار شده بود و کارت های سری 1000 در این مراسم حضور نداشتند. طی صحبت هایی که با مسئولین MSI داشتیم کارت های 1080 و 1070 این شرکت به نمایندگی ماتریکس در ماه آینده وارد بازار خواهند شد.

به دلیل انتقداتی که پیش تر به MSI به دلیل عدم تبلیغات و ارتباط با جامعه گیمینگ وارد شده بود. این شرکت مجموعه از ریوداد ها در شهر های مختلف کشور برگزار خواهد کرد که گرد همایی دیروز نخستین آن ها بود. هدف اصلی از برگزاری این رویداد معرفی برخی از قابلیت های جدید نوت بوک های MSI و گرد هم آمدن گیمر ها برای آشنایی با این محصولات و ایجاد فرصتی برای تجربه آن ها بود. ضمن این که به لطف حضور HTC vive در این رخداد مخاطبین فرصتی داشتند که تجربه ای از واقعیت مجازی بدست آورند.

photo_2016-07-22_11-59-15

سری جدید نوت بوک های MSI از چندین ویژگی و قابلیت جدید بهره مند شده که تقریبا همه شان ها در این مراسم قابل مشاهده بودند. نخستین مرحله این گرد همایی هم آشنایی حضار با این نوت بوک ها بود و لپ تاپ هایی چون GE72 و GT80 در این رویداد حضور داشتند.

GT80 را می توان قدرتمند ترین لپ تاپ سری گیمینگ انویدیا قلمداد کرد. با دو کارت گرافیک 980 و پردازنده Core i7 6920HK این لپ تاپ می تواند از پس سنگین ترین بازی ها هم بر بی آید. GE72 مدل میان رده لپ تاپ های گیمینگ این شرکت است که به کارت 970M و و پردازنده i7 – 4720HQ مجهز شده.

شاید بالقوه ترین ویژگی این نوت بوک ها سیستم صوتی جدید شان باشد که در قالب تکنولوژی های مختلفی در این دیوایس ها گنجانده شده. این نوت بوک ها از اسپیکر های ساخت شرکت Dynaudio بهره می برند، اسپیکر هایی با کیفیت که قادرند برای گیمر ها بهترین کیفیت صدا را به ارمغان بیاورند. تکنولوژی های صدای Nahimic، ESS، Audio Boos 2 و Sabre audio DAC همگی با شفاف سازی صدا و حذف نویز خروجی، سعی می کنند تجربه ای بی نقص برای کاربر به ارمغان بیاورند.

فارغ از بحث صوت، نوت بوک های رده گیمینگ از ویژگی های منحصر به فرد دیگری هم برخوردارند. از مهم ترین آن ها می توان به True color اشاره کرد. به لطف تکنولوژی ترو کالر کاربران می توانند نور و رنگ صفحه نمایش را برای شرایطی مختلف تنظیم کنند. برای مثال تنظیمات Office این تکنولوژی با کاهش نور، موجب کاهش خستگی چشم هنگام کار با این نوتبوک ها می شود. صد البته که تنظیمی هم برای بازی های ویدیویی در نظر گرفته شده تا بازیکنان بتوانند بهترین کیفیت را تجربه کنند.

photo_2016-07-22_12-00-17

لازم به ذکر است که بخشی از دورهمی به شهریار شاکی اختصاص یافته بود. آقای شاکی به عنوان یکی از پلیر های حرفه ای وارکرفت و استارکرفت که برنده حوایز بسیاری در سطح بین المللی شده اند به عنوان مهمان در این مراسم حضور داشتند و تجربیات خود را برای ورود به سطح حرفه ای گیمینگ با حضار در میان گذاشتند.

آقای شاکی کارشان را از سنین پایین و در گیم نت ها با عنوان Generals آغاز کرده بودند و در سن 14 سالگی به عنوان Warcraft روی آورند. با تمرین بی وقفه بالاخره توانستند در این عنوان حرفه ای شوند و به مسابقات کشوری و سپس جهانی راه یابند. پس از حدود 7 سال از وارکرفت به Starcraft مهاجرت کردند تا به عنوان یکی از پلیر های حرفه ای این عنوان هم در سطح جهانی موفقیت های زیادی بدست بیاورند.

بخش بعدی رویداد به واقعیت مجازی اختصاص یافته بود و کاربران قادر بودند بازی NVIDIA VR Funhouse را تجربه کنند. این عنوان چندین مینی گیم مختلف به کاربر ارائه می کند و در حقیقت تنها دمویی است که از سمت انویدیا برای نشان دادن شمایی کلی از واقعیت مجازی تهیه شده.

بیشتر مینی گیم های فانهوس به شکل تیراندازی بودند و کاربر قادر بود با کمان و یا هفتیر به اهدافی در محیط مجازی شلیک کند. تجربه مختصر ما از وایو به خوبی پتانسیل این دیوایس را نشان می داد. دقت بالای وایو و لذت تجربه آن می تواند آینده آن را در صنعت ویدیو گیم تضمین کند. هر چند برای تصمیم گیری نهایی نیاز است تا ببینیم توسعه دهندگان چگونه از این دیوایس های بهره خواهند برد.

هر یک از حاضرین اجازه داشت برای مدت کوتاهی این عنوان را تجربه کند. خوشبختانه این حرکت MSI را می توان قدم رو به جلو خوبی برای آشنایی جامعه گیمینگ ایران با واقعیت مجازی دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سجاد سحری
    سجاد سحری | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    میدونم بی ربطه ولی کسی میدونه ایفا 2016 چه زمانی برگزار میشه؟

مطالب پیشنهادی