ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا: سال 2016 احتمالا گرم ترین سال تاریخ معاصر زمین خواهد بود

به گفته ناسا، اگر روند گرم شدن کره زمین همچنان ادامه یابد، سال جاری میلادی رکورد گرم ترین سال ثبت شده در سیاره بشر را خواهد شکست. از منظر دما، نیمه نخست سال 2016، گرم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

به گفته ناسا، اگر روند گرم شدن کره زمین همچنان ادامه یابد، سال جاری میلادی رکورد گرم ترین سال ثبت شده در سیاره بشر را خواهد شکست. از منظر دما، نیمه نخست سال 2016، گرم ترین بازه زمانی ثبت شده برای زمین بود و طی بازی 5 ماهه ژانویه تا ژوئن، رکورد گرم ترین ماه های سال در تاریخ مدرن زمین شکسته شد.

ناسا به لطف اطلاعات ماهواره ای و مشاهده های میدانی، توانسته به اندازه گیری دمای بسیار بالای زمین بپردازند. این سازمان فضایی خاطر نشان کرده که با وجود کاهش تاثیرات ال نینو - چرخه ای آب و هوایی که هر 2 الی 7 سال در جنوب اقیانوس آرام رخ می دهد و آب و هوا را دستخوش تغییر می کند - به نظر می رسد که خبری از کاهش دما نخواهد بود و دلیل مهم تری برای این رویداد وجود دارد.

2016temperature.0

در واقع «گوین اشمیت» (Gavin Schmidt)، مدیر انستیتوی مطالعات فضایی «گادارد» ناسا می گوید: «اگرچه وقایع مربوط به ال نینو در اقیانوس آرام تاثیری در افزایش دمای جهان از ماه اکتبر به بعد داشتند، اما دلیلی اساسی تر برای شکستن این رکورد وجود دارد.» این نشان می دهد که دمای بسیار گرم زمین، ناشی از فعالیت های انسانی در سده های اخیر و تولید گازهایی چون کربن دی اکسید در اتمسفر بوده است.

در نهایت اگر سال 2016 رکورد گرم ترین سال سیاره زمین را بشکند، این برای سومین سال پیاپی خواهد بود که رکوردی جدید در گرم شدن کره زمین به ثبت می رسد. پیش از این، سال 2014 به عنوان گرم ترین سال در تاریخ معاصر برگزیده شده بود و بعد، با اتمام سال 2015، یکبار دیگر رکورد مورد اشاره جا به جا شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر رحیمی
    امیر رحیمی | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    مشهدم خیلی گرم شده ^_^

مطالب پیشنهادی