ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری سافت بنک و هوندا برای تولید خودروی هوشمند
تکنولوژی

همکاری سافت بنک و هوندا برای تولید خودرویی که احساسات راننده را تشخیص می دهد

این روزها زیاد نام کمپانی بزرگ ژاپنی سافت بنک (SoftBank) را می شنویم؛ از همکاری با لنوو برای تولید تلفن هوشمند گرفته تا خرید پرهزینه کمپانی انگلیسی ARM. حالا نیز خبر می رسد که این شرکت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

این روزها زیاد نام کمپانی بزرگ ژاپنی سافت بنک (SoftBank) را می شنویم؛ از همکاری با لنوو برای تولید تلفن هوشمند گرفته تا خرید پرهزینه کمپانی انگلیسی ARM. حالا نیز خبر می رسد که این شرکت می خواهد با مشارکت یک خودروساز هموطن، یعنی هوندا، خودرویی را تولید نماید که نه تنها قادر به صحبت با راننده است، بلکه می توانند احساسات او را نیز درک کرده و متناسب با آنها واکنش نشان دهد.

در خلال رویدادی که به همین مناسبت در شهر توکیو برگزار شد، سافت بنک و هوندا برنامه های خود را برای مشارکت های آینده تشریح کردند. طبق اطلاعات منتشر شده قرار است با بهره گیری از دوربین ها و سنسورهای متعدد، قابلیت برقراری گفتگو و فناوری اختصاصی تشخیص احساسات ربات Pepper سافت بنک، این بار در خودروهای هوندا مورد استفاده قرار بگیرند.

با افزوده شدن چنین قابلیتی به خودروها میزان هوشمندی آنها نیز تا حد قابل توجهی افزایش می یابد. ضمن این که پیشنهادات و راهنمایی های ارائه شده به راننده ها شخصی تر شده و تعامل بهتری بین این دو برقرار خواهد شد.

به نظر می رسد سافت بنک عزم خود را جزم کرده تا در حوزه های مختلف صنعت IT حضوری پررنگ را تجربه نماید. بنابراین هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد حضور گسترده تر سنسورهای اختصاصی این شرکت در ابزارهای هوشمند متصل به اینترنت اشیا باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی