ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید پیام رسان غیر دولتی در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

دكتر دوايی، معاون نوآوری و فناوری وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در همايش فرصت های سرمايه گذاری و كسب و كار فناوری اطلاعات و ارتباطات ايران اظهار داشته است وزارت ارتباطات در نظر دارد در ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

دکتر دوایی، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اظهار داشته است وزارت ارتباطات در نظر دارد در قالب برنامه ی ششم توسعه، ۶۰ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری کند. وی در این خصوص گفته است: «ایجاد کریدور علمی و فناوری یکی از برنامه های اصلی و از پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات است که بالغ بر ۱۴ هزار میلیاد ریال سرمایه گذاری می طلبد».

معاون فناوری وزارت ارتباطات در مورد برنامه های در نظر گرفته شده برای این کریدور گفته است: «ایجاد پارک اینترنت اشیاء در کرج با مساحت ۲۰ هکتار، تغییر مأموریت منطقه ی ویژه ی پیام که به عنوان هاب پستی شناخته می شود، و ایجاد شهر نمونه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله برنامه های توسعه ای ما در قالب کریدور است».

به گفته ی وی وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی برنامه های خوبی در زمینه ی رونق پیام رسان ایرانی در دستور کار دارند و شرایط برای ایجاد مسنجر ایرانی فراهم خواهد شد.

دکتر دوایی پیام رسان مورد نظر را «غیر دولتی» توصیف کرده و اظهار داشته است: «در این موضوع قوانینی تدوین خواهد شد تا علاوه بر حفظ حریم شخصی کاربران ایرانی و اطمینان‌ بخشی بابت محرمانگی اطلاعات کاربران، این پیام رسان نسبت به نمونه‌ های خارجی از مزیت رقابتی برخوردار باشد».

معاون وزیر ارتباطات در ادامه اذعان داشته است که این وزارتخانه در زمینه ی راه اندازی بستر های اشتراک گذاری چند رسانه ای و شبکه های اجتماعی داخلی نیز برنامه های مشابهی دارد.

دوایی همچنین با اشاره به آمار های ارتباطی در ایران اظهار داشته است:‌ «در حال حاضر ۳۷ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ اینترنت ۴۷ درصد است. تعداد مشترکان اینترنت پر سرعت در ایران ۲۷.۹ میلیون نفر است که از این تعداد ۱۹ میلیون مشترک سیار و ۸.۸ میلیون مشترک اینترنت ثابت هستند». به گفته ی وی تعداد مشترکان موبایل در کشور ۷۶ میلیون نفر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • محمدرضا ترابی
    محمدرضا ترابی | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    من حتی حاضرم با فیل تر شکن از پیام رسانهای خارجی استفاده کنم ولی داخلیها رو به هیچ وجه اونم به درخواست وزارت ارتباطات!!به قول دوستمون شما برید به اختلاصتون برسید مفیدترین کاری که از دستتون برمیاد اینه که مطلقا هیچ کاری نکنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی