ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مالک جدید یاهو به زودی معرفی می شود

همان طور که می دانید، یاهو در اوایل سال جاری میلادی تصمیم به فروش هسته اصلی کسب و کار اینترنتی خود گرفت. مهلت نهایی دریافت پیشنهادات در این زمینه روز دوشنبه همین هفته به پایان می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

همان طور که می دانید، یاهو در اوایل سال جاری میلادی تصمیم به فروش هسته اصلی کسب و کار اینترنتی خود گرفت. مهلت نهایی دریافت پیشنهادات در این زمینه روز دوشنبه همین هفته به پایان می رسد.

در همین راستا و به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ورایزن یک گام دیگر به عقد قرارداد خرید آن و تصاحب شرکت اینترنتی تحت سرپرستی ماریسا میر نزدیک تر شده است.

به گزارش Bloomberg به نقل از یک منبع موثق، غول مخابراتی مستقر در نیویورک به عنوان یکی از گزینه های اصلی خرید یاهو در دور نهایی پیشنهادات معرفی شده و رقمی در حدود 5 میلیارد دلار را برای این قرارداد مطرح کرده است، البته ظاهراً هنوز تضمینی برای نهایی شدن آن وجود ندارد.

شایان توجه است که اگرچه کارشناسان در ابتدای امر رقمی در حدود 10 میلیارد دلار برای کسب و کار اصلی یاهو (به جز سهام این کمپانی در Alibaba و Yahoo Japan) متصور می شدند، اما پیشنهادات دریافتی برای این شرکت کمتر از مقدار مورد نظر بود.

در بین شرکت کنندگان در دور نهایی مزایده برای تصاحب غول جستجوی مورد بحث، می توان به دیگر کمپانی مخابراتی چندملیتی آمریکا یعنی AT&T، دَن گیلبرت بنیانگذار Quicken Loans و مالک تیم بسکتبال کلیولند کاوالیرز، و همچنین شرکت سهامی خاص TPG اشاره کرد.

البته هنوز هیچکدام از طرفین قراراد در مورد خبر فوق واکنشی نشان نداده اند. ماریسا میر در آخرین اظهار نظر خود در این زمینه گفته است «ما به دقت در حال ارزیابی پیشنهادات دریافتی و گزینه های موجود هستیم و در صورت حصول نتیجه، سهامدارانمان را از کم و کیف آن باخبر خواهیم ساخت.»

لازم به ذکر است با توجه به تمرکز ورایزن بر حوزه کسب و کار دیجیتال و اظهار علاقه مداوم مدیران این کمپانی نسبت به سرمایه های مادی و معنوی یاهو، شرکت یاد شده به یکی از گزینه های اصلی قرارداد فوق بدل شده است. کارشناسان معتقدند تصاحب Yahoo باعث رشد بیشتر تکنولوژی تبلیغات Verizon و کسب و کار رسانه ای آنها خواهد شد؛ حوزه ای که با خرید AOL در سال قبل به مبلغ 4.4 میلیارد دلار به یکباره اوج گرفت.

همچنین نهایی شدن این قرارداد بین دو شرکت فوق می تواند به رقابت طولانی یاهو و AOL به خاطر تشابه در کسب و کارشان پایان دهد، ضمن اینکه مدیرعامل AOL آقای «تیم آرمسترانگ» یکی از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده ورایزن برای خرید کمپانی محبوب Yahoo به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی