ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصادف مرگبار خودروی تسلا مانع از توسعه روزافزون اتومبیل های خودران نخواهد شد

اگر فکر می کنید با وقوع تصادف مرگبار خودروی تسلا مدل S تحت هدایت سیستم اتوپایلوت این کمپانی، روند توسعه اتومبیل های خودران متوقف خواهد شد، سخت در اشتباهید. رئیس سازمان ملی امنیت ترافیک اتوبان های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

اگر فکر می کنید با وقوع تصادف مرگبار خودروی تسلا مدل S تحت هدایت سیستم اتوپایلوت این کمپانی، روند توسعه اتومبیل های خودران متوقف خواهد شد، سخت در اشتباهید. رئیس سازمان ملی امنیت ترافیک اتوبان های آمریکا (NHTSA) آقای «مارک رزکایند» می گوید او و دیگر رگولاتورها قصد ندارند روند توسعه وسایل نقلیه مجهز به فناوری یاد شده را متوقف کنند.

این مقام دولتی می گوید از نظر او صنعت خودرو نباید در مسیر رو به جلوی خود متوقف شود، و مردم نیز باید از هر نوع فناوری که باعث نجات جان آنها شود استقبال کنند. البته او مستقیماً به حادثه غم انگیز تصادف ناشی از فناوری سیستم ناوبری خودکار تسلا اشاره نکرده و علیرغم اینکه NHSTA در این زمینه در حال تحقیق است، ظاهراً نتیجه تحقیقات هیچ تغییری در دیدگاه او ایجاد نخواهد کرد.

با توجه به اظهارات فوق می توان گفت احتمالاً تسلا در آینده نزدیک با چالش های بزرگی از سوی سازمان های رگولاتوری، به خصوص NHSTA مواجه نخواهد شد. «ایلان ماسک» نیز کاملاً با نظرات «رزکایند» موافق است و می گوید راننده هوشمند مستقل، حتی اگر کاملاً بی عیب و نقص نباشد، باز هم باعث نجات جان انسان های زیادی خواهد شد، ضمن اینکه شواهد موجود نیز گفته های او را تأیید می کنند.

بنابراین با توجه به وضعیت فعلی صنعت اتومبیل های خودران، شرکت های فعال در این زمینه نمی توانند تأخیر در ارائه و پیشرفت فناوری مورد بحث را به گردن قوانین و مقررات بیندازند، و عملکرد ضعیف آنها صرفاً به کم کاری خودشان مربوط می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی