ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشرفت هوآوی در زمینه دوربین ستودنی بوده است؛ بررسی P9 توسط DxOMark نشان می دهد

تلفن هوشمند P9 را می توان یکی از شاهکارهای هوآوی دانست که به خاطر امکانات متنوع و قابل قبولش، اعتبار این کمپانی چینی را در نظر کاربران به میزان چشم گیری افزایش داد. در مورد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

تلفن هوشمند P9 را می توان یکی از شاهکارهای هوآوی دانست که به خاطر امکانات متنوع و قابل قبولش، اعتبار این کمپانی چینی را در نظر کاربران به میزان چشم گیری افزایش داد.

در مورد هوآوی هم باید بگوییم آنقدر شیفته این موبایل شده که هنرمندان مشهوری نظیر هنری کویل و اسکارلت جوهانسون را به خدمت گرفته تا هرچند برای دقایقی کوتاه P9 را در دست بگیرند و قابلیت هایش را به کاربران نمایش دهند.

البته ویژگی بارز این موبایل دوربین یا دوربین هایش است که یکی، تصاویر را تمام رنگی و دیگری به صورت سیاه و سفید ثبت می کند و توسط دوربین ساز مطرح آلمانی یعنی لیکا تولید شده.

حالا مشخص شده که سرمایه گذاری هوآوی روی مقوله دوربین بی حاصل نبوده و دست کم آنطور که گروه DxOMark اعلام کرده این سرمایه گذاری جواب داده. آنها برای اثبات ادعای خود عکس های گرفته شده توسط P9 و نسخه قبلی اش یعنی P8 را کنار هم قرار داده اند تا نشان دهند که این تولید کننده چینی مقوله عکاسی را به شدت جدی گرفته است.

البته در این تست P9 امتیاز کلی 80 را کسب کرده که نه خیلی بالاست و نه خیلی پایین. بیشترین امتیاز ثبت شده توسط دستگاه های بررسی شده گروه DxOMark برابر با 87 است که به موبایل های اچ تی سی 10 و گلکسی اس 7 اختصاص یافته و به غیر از این دو، بالغ بر 20 اسمارت فون دیگر هم هستند که در جایگاهی بالاتر از P9 و در این میانه قرار دارند.

p9

با این همه، پرچمدار تازه هوآوی توانسته در میان شرکت های تولید کننده چینی جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد و نام هایی چون شیائومی را کنار بزند. بنابراین شاید به لحاظ کلی نتوان این موبایل را در زمره بهترین های عکاسی قرار داد اما جهش قابل توجه هوآوی در این حوزه ستودنی است.

در قسمت عکاسی، تلفن هوشمند مورد بحث امتیازی در حدود 84 را به خود اختصاص داده که به مراتب بیشتر از رقم ثبت شده 78 توسط نسخه پیشینش است. با در نظر داشتن این ارقام، اگر بگوییم خروجی کار P8 «قابل تحمل» است آنگاه می توانیم از واژه «رضایت بخش» در مورد حاصل کار P9 استفاده کنیم.

اکسپوژر تصاویر پرچمدار اخیر هوآوری عالی و سطح جزئیات حفظ شده در آنها کاملا قابل قبول است. البته عملکرد دستگاه در وضعیت HDR ثبات و پایداری لازم را ندارد هرچند که به بدی P8 هم نیست. در فضاهای دربسته و حتی محیط های به شدت کم نور نیز این موبایل شما را ناامید نمی کند؛ نمی توان آن را بی نقص و کامل خواند اما آنطور که DxOMark گفته انتظارات تان را برآورده خواهد کرد.

همانطور که انتظارش را دارید، این موبایل عملکرد خوبی را در حوزه فیلم برداری از خود نشان نمی دهد، هرچند P8 و بسیاری از موبایل های دیگر نیز همینطور هستند. در هر صورت آنطور که این بررسی نشان می دهد P9  بهبودی قابل ملاحظه را نسبت به نسخه پیشین خود در این زمینه پیدا کرده و توانسته امتیاز خود را از 66 به 72 برساند. در مورد ویدئوهای گرفته شده با این موبایل هم باید بگوییم مشکل اکسپوژر پایین که در عکس های آن نیز مشهود بود همچنان به قوت خود باقیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • arman_ghasami
    arman_ghasami | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    ببخشید پس موتورولا برند کجایی هست ؟
    موتورولا به عنوان بخشی از لنوو یه برند کاملا چینی هست که تو یه موبایل میان رده - moto G4 Plus - تو همین سایت امتیاز 84 دریافت کرده و motoZ force هم باز در همین سایت امتیاز 87 رو کسب کرده
    لطفاً اخبار رو درست به دوستان انتقال بدید یا اگه خودتون نمیدونین برید چند ثانیه تحقیق کنید

  • last past
    last past | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    توی قسمت اکسپوژر و کنتراست و رنگ و فوکوس و نویز و تکسچر اختلافش با مابقی پرچمدارا کمه فقط به خاطر عملکرد ضعیف ترش توی شب(که اونم به خاطر گشودگی دهانه لنزشه)مجموع نمراتش توی عکس برداری کم شد!ولی توی روز عکساش خیلی طبیعیه! توی فیلم برداری هم که تکلیفش مشخص بود 4k ضبط نمیکنه لرزشگیر نداره همینا امتیازو قشنگ میاره پایین!
    تو سایت همسایه ولی اول شد?(اونم به انتخاب خود کاربرا)

  • Dani_Borgir
    Dani_Borgir | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    ? چرا انقدر دیر

مطالب پیشنهادی