ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کاهش شدید ارزش سهام نینتندو بعد از شفاف سازی اش در مورد سازنده اصلی Pokémon Go

این روزها به هر جایی که سر بزنید، از فضای مجازی گرفته تا جمع های دوستانه، تاکسی و ... متوجه می شوید که همه در مورد یک موضوع صحبت می کنند و آن هم چیزی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

این روزها به هر جایی که سر بزنید، از فضای مجازی گرفته تا جمع های دوستانه، تاکسی و ... متوجه می شوید که همه در مورد یک موضوع صحبت می کنند و آن هم چیزی نیست جز Pokémon Go.

Pokémon Go در اصل نوعی بازی موبایلی مکان-محور مبتنی بر واقعیت افزوده است که انتشار آن و در ادامه تبدیل شدنش به یک پدیده جهانی، باعث شد ارزش سهام نینتندو به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند.

با این همه، طبق خبری که امروز منتشر گردید، بعد از آنکه بر سهامداران این کمپانی ژاپنی محرز گشت که نینتندو سازنده اصلی بازی نیست، ارزش سهام آن به شدت کاهش پیدا کرد.

در واقع ماجرا از این قرار است که شرکت مورد بحث روز جمعه اعلام کرد افزایش ارزش سهام آن در ماه های اخیر موقتی است چراکه این شرکت تنها 32 درصد از سهام سازنده Pokémon را در اختیار دارد و علاوه بر این، خود بازی و اسمارت واچی که قرار است با نام Pokémon Go Plus برای آن ارائه گردد نیز در پیش بینی های فعلی این شرکت نقش داشته اند.

در این بخش لازم است اضافه نماییم که این پدیده جهانی حاصل همکاری شرکتی به نام Pokémon و Niantic Labs است که پیشتر بازی واقعیت افزوده مشابهی به نام Ingress را توسعه داده بود.

در هر حال فاش سازی این اطلاعات از سوی نینتندو تنزل شدید ارزش سهام آن در معاملات روز دوشنبه را به دنبال داشت و در یک برهه این افت حتی با رقم فاحش 17 درصدی همراه بود (که ارزش دلاری آن تقریبا برابر با 6.4 میلیارد دلار است).

آنطور که بلومبرگ اعلام نموده، قوانین خاص بازار بورس توکیو مانع از نوسانات قیمتی بیشتر از 18 درصد در یک روز برای سهام شرکت ها می شود [شاید اگر این محدودیت وجود نداشت با رقم های بیشتری روبرو بودیم]. حالا اینطور به نظر می آید که افزایش یکباره و قابل توجه ارزش سهام این شرکت که حتی آن را در جایگاهی بالاتر از سونی قرار داد در واقع از این باور غلط در میان سهامدارانش ریشه گرفته که Pokémon کاملا به نینتندو تعلق دارد.

بخش جالب ماجرا اینجاست که نینتندو در بیانیه روز جمعه خود مدعی شد این خبر ابدا تازگی ندارد و استدلالش هم این بود که هیچ کجای بازی نمی توانید لوگوی آن را ببینید و از سال قبل که این بازی معرفی شد تا به امروز وضعیت آن کاملا روشن بوده است.

گفتنی است که این شرکت هم اکنون همکاری هایی را در زمینه موبایل با شرکت DeNA دارد و به زودی بازی هایی را با الهام از عناوینی چون Animal Crossing و Fire Emblem منتشر می کند که اگر عملکرد خوبی را از خود نشان دهند قطعا نتایج مالی خوبی را عاید سازندگان خود می کنند. از طرفی Pokémon Go نشان می دهد که این شرکت با پیاده سازی هوشمندانه تجربیات و دانش خود در زمینه موبایل می تواند دستاوردهای بزرگ تری را هم برای خود متصور شود..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya
    pouya | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    یعنی مردم واقعا تا حالا فکر میکردن Pokémon go رو نینتندو ساخته؟ :|

  • رضا
    رضا | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    اخه چرا پته خودتو میریزی رو آب

مطالب پیشنهادی