ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نوستالژی های مجازی؛ معرفی بهترین بازی های تخته ای روی موبایل

در روزگاری که هنوز دنیای دیجیتال زندگی مردم را تحت الشعاع خود قرار نداده بود، این بازی های تخته ای یا Board Games بودند که نقش مهمی در سرگرمی خانواده ها ایفا می کردند. متاسفانه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

در روزگاری که هنوز دنیای دیجیتال زندگی مردم را تحت الشعاع خود قرار نداده بود، این بازی های تخته ای یا Board Games بودند که نقش مهمی در سرگرمی خانواده ها ایفا می کردند. متاسفانه با پیشروی تکنولوژی، کم کم این گونه عناوین هم محبوبیت خود را از دست دادند. با این وجود، هستند بازی های ویدیویی که بتوانند تجربه ای مشابه از این سرگرمی های نوستالژیک را به بازیکن ها هدیه بدهند. معرفی این هفته به همین عناوین اختصاص دارد؛ با ما و بهترین بازی های تخته ای موبایل ها همراه باشید تا روی دیگر این سرگرمی را هم ببینید.

Sea Battle 2

sea battle

شاید «نوستالژیک» بهترین واژه ای باشد که بتواند Sea Battle 2 را توصیف کند. واقعا چه کسی بازی کشتی‌های جنگی را فراموش کرده است؟ همین بازی را می گوییم که دو طرف کاغذ، تعدادی کشتی می گذاشتید. سپس کاغذ را تا می کردید و بازیکن ها باید بدون مشاهده چینش طرف مقابل، نقطه می گذاشتند. اگر هم این نقطه ها به یکی از تجهیزات حریف می خوردند، به پیروزی نزدیک می شدید. اکنون زمان آن رسیده تا این لذت را از قالب کاغذها خارج کرده و به فضای مجازی ببریم.

بگذارید از همین ابتدا خیال شما را راحت کنیم، مکانیزم های گیم پلی Sea Battle 2 هم همین است. در ابتدای بازی می توانید موقعیت تجهیزات خود را مشخص کرده و جایی که می خواهید بگذارید. سپس نوبت به شروع و نقطه گذاری می رسد. حضور ماشین های جنگی بسیار زیاد، قابلیت تجربه بازی با هوش مصنوعی و حریف های جهانی، گرافیک مینیمالیست و بازیابی تمامی خاطرات دوران کودکی؛ لازم است تجربه Sea Battle 2 را پیشنهاد کنیم؟ این نکته را اضافه نماییم می توانید روی یک اسمارت فون یا با استفاده از بلوتوث هم با دوستان خود به مبارزه بپردازید.

Sea Battle 2

Sea Battle 2

سازنده: BYRIL قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 84.6 / 26 مگابایت زبان:

Monopoly: Here and Now

1

پس از Sea Battle 2، نوستالژیک ترین عنوان لیست را می توانیم Monopoly: Here and Now بنامیم. در این گونه بازی ها که هر کدام قوانین و شخصیت های متفاوتی با یکدیگر دارند، بازیکن باید با انتخاب یک مهره و تاس انداختن پیروز شود. مونوپولی یکی از محبوب ترین بازی های تخته ای است که تاکنون حدود یک میلیارد نفر آن را تجربه کرده اند. Monopoly: Here and Now تجربه ای مجازی از همین سرگرمی جذاب را به بازیکن ها هدیه می دهد؛ تاس انداخته، مهره خود را حرکت داده و با توجه به قوانین بازی، خانه های بیشتری به دست بیاورد.

Monopoly: Here and Now

Monopoly: Here and Now

سازنده: Hasbro قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 85 / 39 مگابایت زبان:

Splendor

3

شاید قیمت بالای Splendor شما را از تجربه این عنوان منصرف کند، اما مگر می شود بهترین بازی های تخته ای را گلچین کنیم و نامی از ساخته Days of Wonder نبریم؟ Splendor الماسی است که علاقه مندان به این سبک نباید آن را از دست بدهند. در این عنوان نقش تاجر جواهراتی را دارید که باید با جمع آوری جواهرات وخرید یا فروش کارت سعی کند بیشترین امتیاز ممکن را به دست بیاورد. یادگیری آسان، طراحی خوب محیط و کارت ها، مدت زمان کوتاه هر بازی و قابلیت تجربه این عنوان به صورت تک نفره یا چند نفره هم از دیگر المان های مثبت Splendor به شمار می روند. بد نیست بدانید بازی توانسته جوایز زیادی را به دست بیاورد.

Splendor

Splendor

سازنده: Days Of Wonder قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 116 / 89 مگابایت زبان:

Chess With Friends Free و Chess - Play & Learn

4

یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام انتخاب عنوانی آنلاین به آن توجه کنید، آخرین بروزرسانی بازی است. بعضی استودیوها متاسفانه ساخته خود را رها کرده و همین مسئله موجب می شود تا بازیکن ها به سمت عناوین دیگری کشیده شوند. جدا از المان های مثبت، یکی از دلایلی که می بینید بین این همه شطرنج Chess With Friends Free و Chess - Play & Learn را انتخاب کردیم به همین مسئله باز می گردد. سازنده های هر دو بازی سعی کرده اند با هر بروزرسانی، عنوان خود را به تکامل نزدیک کنند.

اما سوال اینجاست کدام یک را انتخاب نماییم. تقریبا مکانیزم های هر دو بازی مشابه یکدیگر هستند ولی اگر دوست دارید همزمان با چند نفر مسابقه دهید Chess With Friends Free گزینه بهتری است. شاید هم خیلی به راهنمایی های تاکتیک های این ورزش اهمیت می دهید، بنابراین چیزی بهتر از Chess - Play & Learn پیدا نخواهید کرد. هر دو این بازی ها از بخش تک نفره و چند نفره هم پشتیبانی می کنند. در نهایت باید بگوییم، Chess Fusion نیز عنوان قابل احترامی در این سبک است.

Chess With Friends Free

Chess With Friends Free

سازنده: Zynga قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 18.2 / 37 مگابایت زبان:
Chess - Play & Learn

Chess - Play & Learn

سازنده: Chess.com قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 29.5 / 9.1 مگابایت زبان:

Dr. Reversi

Dr. Reversi

متاسفانه نمی توانید اتللوهای مجازی زیادی که از محبوبیت بالایی میان کاربرها برخوردار باشند پیدا کنید. شاید اصلی ترین رقبای همین Dr. Reversi را بتوانیم Reversi Free و Fresh Reversi بنامیم که هیچ کدام مزیت های این بازی را ندارند. بنابراین بار دیگر، شاهد حضور نام Dr. Reversi میان لیست بهترین ها بودیم. قوانین اتللو را هم که می دانید؛ در این سرگرمی هر بازیکن باید بسته به مهره ای که انتخاب می کند، خانه های بیشتری را به دست بیاورد. این نکته را اضافه کنیم Dr. Reversi مخاطب خود را تنها به رقابت با بازیکن های جهان می فرستد. بنابراین اگر می خواهید با هوش مصنوعی بازی کنید، Reversi Free [لینک دانلود نسخه اندرویدلینک دانلود نسخه iOS] گزینه خوبی است.

Dr. Reversi

Dr. Reversi

سازنده: SUD Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4 مگابایت زبان:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Intech -bb
    Intech -bb | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    https://www.intech-bb.com/monopoly-apk/

  • سید محمد مهدی موسوی
    سید محمد مهدی موسوی | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    بازی monopoly تو گوشی من نمیاد البته اجرا میشه ولی تو همون لودینگ اول می مونه حتی نیم ساعت هم صبر کردم ولی بازم چیزی نشد.کس دیگه ای هم این مشکلو داره یا فقط تو گوشی منه؟

    • محمد عبدالهیان
      محمد عبدالهیان | ۷ مرداد ۱۳۹۵

      من هم همین طور

مطالب پیشنهادی