ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

DS 6 به بازار کراس اوور های 200 میلیونی پیوست؛ طراحی فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

Author: Sepehr Zangeneh 2016-July-25 برند DS زیرمجموعه لوکس ساز سیتروئن فرانسه است که از حدود 8 ماه قبل به بازار ایران راه یافته است. شب گذشته نمایشگاه مرکزی این برند در خیابان اندرزگو تهران میزبان ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

Author: Sepehr Zangeneh
2016-July-25

برند DS زیرمجموعه لوکس ساز سیتروئن فرانسه است که از حدود 8 ماه قبل به بازار ایران راه یافته است. شب گذشته نمایشگاه مرکزی این برند در خیابان اندرزگو تهران میزبان مراسم رونمایی از مدل SUV کوچک (کراس اوور) این برند با عنوان DS6 بود.

خودروهای این برند با تکیه بر طراحی چشم نواز، کابین با کیفیت و پیشرانه های کم مصرف قصد دارند روحی متفاوت (DS مخفف Different Spirit) از خودروهای فرانسوی را تجسم کنند.

پس از عرضه DS 5 در ایران، شرکت آتی موتور تصمیم به ارایه DS 6 گرفته که در ادامه به معرفی این خودروی جدید می بپردازیم.

DSC_3039

DS 6 یک شاسی بلند کامپکت است که در کارخانه مشترک پژو-سیتروئن و چانگان در چین تولید می شود. در ابتدا این خودرو بصورت انحصاری برای بازار چین در نظر گرفته شده بود، اما احتمالا به دلیل تغییرات سیاسی صورت گرفته ایران نیز به بازار هدف DS 6 تبدیل شده است.

در برخورد اول با این خوش استیل فرانسوی، به احتمال بسیار زیاد از ظاهر پویا و تهاجمی آن خوشتان خواهد آمد؛ زیرا همه بخش های بیرونی در نهایت دقت و ظرافت طراحی شده اند.

DSC_3051

مخصوصا ترکیب قسمت جلو پنجره و چراغ های اصلی که بسیار زیبا از آب درآمده است. در بخش طراحی خارجی DS 6 نه تنها چیزی از رقبای خود کم ندارد، بلکه حتی به لطف ویژگی های ذکر شده برتر از برخی از آنهاست.

داخل کابین اولین چیزی که جلب توجه می کند، فرمانی اسپرت با لبه صاف در قسمت پایینی است که اصطلاحا D CUT خوانده می شود. بعد از آن داشبورد و کنسول مرکزی با طراحی جذاب خودنمایی می کنند.

DSC_3058

جنس مواد به کار رفته در داخل کابین در مجموع رضایت بخش است؛ اما می توان انتقادهایی جزیی به برخی از قسمت ها وارد کرد.

همچنین DS6 همانند DS5 با بالاترین سطح آپشن ها و تجهیزات رفاهی قابل سفارش در بازار ایران عرضه می شود و از این حیث نسبت به خودروهایی مانند تویوتا RAV4 برتری قابل توجهی دارد.

DS 6 با طراحی ظاهری و کابین بسیار خوب انتظارها را از خود بالا می برد، ولی در بخش فنی مشخصات آن چنان هیجان انگیز نیست.

موتور در نظر گرفته شده برای این اتومبیل یک نمونه 1.6 لیتری توربو است که توانایی تولید 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد.

DSC_3083

وظیقه انتقال نیروی تولید شده به چرخ ها، بر عهده یک گیربکس 6 سرعته خودکار ساخت آیسین ژاپن (یکی از برترین سازندگان گیربکس در جهان) گذاشته شده است.

با این مشخصات DS 6 شتابی در حدود 9.5 ثانیه دارد که تقریبا با همکلاسان خود هم تراز است. اما جالب ترین نکته در بخش فنی مصرف سوخت بسیار پایین این خودرو است که در 100 کیلومتر ترکیبی فقط به 6.7 لیتر بنزین نیاز دارد.

DSC_3059

ناگفته نماند در بخش موتور و سیستم تعلیق امضای آلمانی ها دیده می شود، برای مثال موتور این خودرو با تکنولوژی مشترک ب ام و و PSA ساخته شده است و یکی از موتورهای رایج مورد استفاده برای مینی کوپر است.

شاسی بلند لوکس فرانسوی در قبال ارائه روحی متفاوت، 218 میلیون تومان از شما طلب خواهد کرد که البته این رقم در صورت خرید به شکل نقلی تا حدود 214 میلیون کاهش می یابد.

DSC_3062

از لحاظ قیمتی DS 6 باید با خودروهای جا افتاده ای از شرق آسیا مثل هیوندای سانتافه، تویوتا RAV4، کیا سورنتو و حتی هوندا CRV رقابت کند.

برگ برنده نماینده DS را در این رقابت می توان طراحی زیبا، کابینی لوکس و مصرف سوخت بسیار بهینه دانست. انتخاب این خودرو انعکاسی خواهد بود از خوش سلیقگی، خاص بودن و علاقه به محیط زیست.

DSC_3061

اما در نقطه مقابل بازار دست دوم این مدل به اندازه سانتافه یا راو 4 داغ نیست و همچنین DS 6 به عنوان تنها خودرو توربو در میان خودروهای هم قیمت خود، حساسیت بیشتری نسبت به کیفیت سوخت و روغن از خود نشان می دهد.

DSC_3085

گفتنی است که برنامه های DS در ایران، معرفی محصولات DS 5 SL (مدل سدان از سری 5) و DS4 خواهد بود. همچنین در بلند مدت احتملا عرضه هاچ بک تند و فرز DS 3 نیز دور از ذهن به نظر نمی رسد.

DSC_3080

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kasra_sh
    kasra_sh | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    DS ماشینای خوبی داره، اما متاسفانه ایرانیا به شدت تعصبی هستن و نسبت به برند های جدید روی خوش نشون نمیدن، دیدم که میگما، تو تاکسی تو خیابون تو صحبتای مردم، ولی گذشته از اینا نظر شخصی من اینه که گشتاور این ماشین جوری که باید نیست، با توجه به وزن و شاسی بلند بودنش ممکنه کم بیاره بعضی جاها، فقط بعضی جاها گفتما

  • امیر
    امیر | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    قیافش که خوبه خدایی... ولی باید صبر کرد و دید در عمل و توو خیابون چطوری جواب میده.

مطالب پیشنهادی