ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بروزرسانی جدید حالا Oculus Rift هم از حسگرهای دنبال کننده پشتیبانی می کند

یکی از عمده ترین تفاوت های بین هدست واقعیت افزوده ی Oculus و رقیبی مثل HTC Vive به این موضوع باز می گردد که هدست ساخته شده توسط موبایل ساز تایوانی، از حسگرهای تشخیص حرکت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

یکی از عمده ترین تفاوت های بین هدست واقعیت افزوده ی Oculus و رقیبی مثل HTC Vive به این موضوع باز می گردد که هدست ساخته شده توسط موبایل ساز تایوانی، از حسگرهای تشخیص حرکت پشتیبانی می کند و این موضوع، ضمن فراهم آوردن آزادی عمل بیشتر برای کاربران، پتانسیل بالاتری را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا بازی و محتوای جذاب تری برای این محصول تولید نمایند.

بر همین اساس است که بسیاری پیشبینی می کنند HTC Vive قادر باشد بر رقبا غلبه کرده و سهم بیشتری از بازار را برای خود کند. اکنون اما فیسبوک دست به کار شده و پس از طراحی دو کنترلر موسوم به Touch، اکوسیستم Oculus Home را بروزرسانی کرده کاربران قادر باشند 4 حسگر حرکتی را نیز علاوه بر 2 کنترلر، به این هدست واقعیت مجازی اضافه نمایند.

htc-vive-vs-oculus-3898-002

این موضوع البته بیشتر از هرکس می تواند برای توسعه دهندگان بازی روی پلتفرم Steam خوشحال کننده باشد، چرا که این افراد به دلیل محدودیت پیشین تاکنون قادر نبودند بازی هایی برای این هدست واقعیت مجازی تولید کنند که با حرکات کاربر کنترل شوند.

هدست Oculus Rift در حقیقت به این شکل طراحی شده که لازم است کاربر به شکل نشسته و با کمک یک دسته ی اکس باکس از آن استفاده کند. اما HTC Vive به دو کنترلر حرکتی و یک جفت حسگر مجهز است که به کاربر امکان می دهد هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی آزادانه در فضای پیرامون خود حرکت کند.

htc-vive

حالا فیسبوک با اضافه کردن 4 حسگر، قصد دارد عملکرد مناسب تری نسبت به HTC Vive با دو حسگر ارائه نماید. اما از طرف دیگر باید توجه داشت که برای اتصال هرکدام از آنها یک سیم به هدست اضافه خواهد شد و این موضوع، می تواند در تجربه ی کاربری Oculus Rift تاثیر منفی داشته باشد.

_88785530_4fa42c86-5515-4d8c-a42d-776bfe89251d

در پایان از شما دعوت می کنیم در یک دمو، عملکردهایی که با اضافه شدن دو کنترلر Touch و 4 حسگر حرکتی با Oculus Touch قابل انجام خواهد بود را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی