ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«ساماندهی بازار»؛ دلیل طرح های ضربتی جمع آوری موبایل های قاچاق

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با اشاره به طرح ضربتی جمع آوری گوشی های قاچاق از صبح امروز، این طرح را صرفاً منحصر به یک بازار فروش و یک برند خاص ندانسته و هدف از ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با اشاره به طرح ضربتی جمع آوری گوشی های قاچاق از صبح امروز، این طرح را صرفاً منحصر به یک بازار فروش و یک برند خاص ندانسته و هدف از اجرای آن را «ساماندهی بازار» اعلام کرده است.

گفتنی است صبح امروز نیروی انتظامی با حضور در بازار علاء الدین تهران، با عوامل توزیع موبایل های قاچاق برخورد و  اجناس قاچاق را جمع آوری کرده است. پیش از این نیز با ۲ فروشگاه بزرگ وارد کننده و عرضه کننده ی آیفون برخورد شده بود.

ابراهیم درستی ، رئیس اتحادیه ی فروشندگان تلفن همراه از تصمیم دولت برای مبارزه با قاچاق موبایل در کشور استقبال کرده و در این باره اظهار داشته است: «این طرح تنها مربوط به یک پاساژ خاص و یک برند و یا یک نمایندگی نیست و تمامی موبایل های موجود و مراکز فروش را شامل می شود».

وی با اشاره به سابقه ی طولانی موضوع قاچاق در بازار گوشی موبایل کشور، ابراز امیدواری کرده است با توجه دولت به این مقوله، شرایطی ایجاد شود که در راستای حمایت از مصرف کنندگان، موبایل به صورت قانونی در بازار توزیع، و خرید و فروش شود. درستی افزوده است نباید برای وارد کننده ی موبایل محدودیتی درست شود تا افراد بتوانند به صورت قانونی به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه ی فروشندگان تلفن همراه با اشاره به اینکه تا پیش از این به دلایل تحریم، امکان حضور نمایندگی های خاص در کشور وجود نداشت، اضافه کرده: «واردکنندگان موبایل باید از وزارت صنعت، مجوز فعالیت داشته باشند و قرار است در این طرح، مبارزه با قاچاق از مبادی ورودی انجام پذیرد».

وی با اشاره به لزوم اندیشیدن تدابیری برای موضوع تعرفه و مالیات، ادامه داده است: «حدود ۳۰۰ هزار واحد صنفی خرید و فروش موبایل در تهران وجود دارد که موضوع قاچاق تنها مربوط به تعداد کمی از این واحد های صنفی است که با عزم ملی ایجاد شده به زودی این تعداد نیز، جمع آوری می شود».

این اظهارات در حالی بیان شده اند که آنچه تا کنون شاهد بوده ایم، برخورد با کالای قاچاق در محل عرضه بوده است نه مبادی ورودی آن. در ثانی آماری که مسئولان درباره ی میزان کالای قاچاق موجود در بازار موبایل کشور می دهند چیزی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است که با گفته های درستی همخوانی چندانی ندارد.

درستی به فروش موبایل های قاچاق از طریق برخی سایت های نامعتبر اینترنتی نیز اشاره کرده و در عین حال با تأکید بر لزوم پرهیز از متشنج کردن جو بازار، افزوده است: «برخورد با پدیده ی قاچاق باید مورد استقبال فروشندگان قرار گیرد و بازار را از رکود فعلی خارج کند. کالا هایی که دارای فاکتور خرید و تأییدیه ی گمرک هستند شامل کالا های قاچاق نشده و فروشندگانی که فاکتور معتبر خرید دارند نباید نگران اجرای این طرح باشند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمد
    محمد | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    یعنی ........
    میخوام بدونم خودش گوشیشو از کجا آورده...

  • Pedram Zarei
    Pedram Zarei | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    شما هر غلطی هم بکنید نمی تونید موبایل های آشغال داخلی رو مثل پراید و پژو تو پاچمون بکنید..... آدم یه بار تو عمرش خریت می کنه

  • hamid saffarzadeh
    hamid saffarzadeh | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    یاد داستان رابین هود افتادم، امیدوارم منظورم و فهمیده باشید بیشتر توضیح بدم باز نظرم تایید نمی کنند.

  • | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    خوبه دیگه کلی گوشی مفت میره توو جیب دست اندرکاران...مفت خوران و البته دزدان قانونی و رسمی..ریجستر میکنن بین خودشون تقسیم میکنن مفت..ادم یاد راه زن ها میفته...خخخ

  • Pedram Zarei
    Pedram Zarei | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    آخه اگه بخوان اینکارو کنن که دیگه گوشی نمیمونه تو بازار.... واقعا که... دیگه شورشو درآوردن، مگه خودتون اینهمه قاچاق نمی کنید؟ فکر میکنن مردم خرن

مطالب پیشنهادی