ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها اقدام به فروش فهرست مظنونین تروریسم کرده اند

منابع خبری می گویند پایگاه داده ای حاوی اطلاعات مجرمین سابقه دار و تروریست های احتمالی به صورت آنلاین با مبالغ 10 بیت کوین (حدود 6600 دلار) و 3.5 بیت کوین (2300 دلار) به فروش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

منابع خبری می گویند پایگاه داده ای حاوی اطلاعات مجرمین سابقه دار و تروریست های احتمالی به صورت آنلاین با مبالغ 10 بیت کوین (حدود 6600 دلار) و 3.5 بیت کوین (2300 دلار) به فروش رسیده است.

این اطلاعات که در مجامع اینترنتی با نام «World-Check» شناخته می شود، معمولاً توسط کمپانی «تامسون رویترز» (شرکت چندملیتی رسانه های جمعی) به آژانس های امنیتی مختلف عرضه شده و از آن به عنوان ابزاری در جهت شناسایی افراد فعال در تشکیلات مجرمانه استفاده می گردد.

البته وجود چنین فهرستی به خودی خود عجیب و ترسناک به نظر می رسد، اما فروش آنلاین آن به عموم مردم می تواند عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد.

لازم به ذکر است که اطلاعات موجود در فهرست مورد بحث، از منابع متعدد و بسیار گسترده داده های عموم مردم استخراج شده، و حتی افرادی که هیچگاه مظنون یا متهم به مشارکت در تروریسم نبوده اند نیز در این لیست دیده می شوند.

انتشار World-Check چند ماه پس از دسترسی «کریس ویکری» محقق امنیتی به نسخه ای از این پایگاه داده صورت گرفته، البته شرکت «تامسون رویترز» در آن زمان اعلام کرد که فهرست فوق قدیمی بوده و معتبر نیست.

ظاهراً «کریس ویکری» اولین فردی نبوده که به این لیست دسترسی یافته، و قبل از او کاربری با نام Bestbuy توانسته آن را سه مرتبه با قیمت 10 بیت کوین به فروش برساند.

در همین راستا «تامسون رویترز» اعلام کرد از انتشار این پایگاه داده آگاه بوده و در حال مذاکره با مقامات رسمی در مورد اقدامات آتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی