ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی نخستین لپ تاپ خود را معرفی کرد؛ قیمت تنها 750 دلار

رسم معمول و همیشگی در کنفرانس های خبری شیائومی این است که به معرفی تنها یک محصول اکتفا نمی شود. این شرکت در جدیدترین رویداد خود، علاوه بر رونمایی از موبایل Redmi Pro، پرده ها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

رسم معمول و همیشگی در کنفرانس های خبری شیائومی این است که به معرفی تنها یک محصول اکتفا نمی شود. این شرکت در جدیدترین رویداد خود، علاوه بر رونمایی از موبایل Redmi Pro، پرده ها را از روی نخستین لپ تاپش هم کنار زد تا جمعیت را حسابی شگفت زده کند.

محصول Mi Notebook Air نام دارد که از ویندوز 10 بهره می گیرد و در قالب دو سایز مختلف عرضه می شود: نخست یک مدل قدرت 13.3 اینچی و دیگر مدل جمع و جورتر 12.5 اینچی.

هر دوی این دستگاه ها بدنه ای باریک دارند و یک نمایشگر 1080p را زیر حاشیه های باریک خود جای داده اند. از نظر امکانات و مشخصات فنی هم باید بگوییم که این دو، چیزی از رقبای غیر چینی خود کم ندارند، برای نمونه، حتی با وجود باریک بودن حاشیه ها، یک وبکم یک مگاپیکسلی آنها را همراهی می کند.

کیبورد این لپ تاپ از نوع بک-لایت (یا دارای پس زمینه روشن) است و یک پورت شارژ USB Type-C برایش در نظر گرفته شده که همخوانی خوبی با طراحی ساده آن دارد. رنگ های ارائه شده از این دو مدل به نقره ای و طلایی خلاصه می شوند و هیچگونه لوگویی روی بدنه آنها مشاهده نمی شود. بهترین ویژگی این دو اما قیمت پایین شان است که از 750 دلار فراتر نمی رود.

اگر تصورتان این است که امکانات این لپ تاپ ها با در نظر داشتن قیمت پایین شان بیش از اندازه خوب هستند که بشود باورشان کرد، باید بگوییم که فهرست آنها به موارد ذکر شده در بالا ختم نمی شود. برای نمونه قطر بدنه برای مدل 13.3 اینچی برابر با 14.8 میلی متر عنوان شده و وزنش هم از 1.28 کیلوگرم فراتر نمی ورد.

توان پردازشی این دستگاه هم از طریق یک پردازنده Core i5-6200U اینتل (با فرکانس 2.7 گیگاهرتز) تامین می گردد و در کنار آن، برای انجام امور گرافیکی هم یک پردازنده گرافیکی GeForce 940MX انویدیا (با یک گیگابایت رم GDDR5 ) برایش در نظر گرفته شده.

البته شیائومی باید اشاره می کرد که محصول تازه اش حتی از مک بوک ایر 13 اینچی هم سبک تر و هم باریک تر هستند. هشت گیگابایت رم DDR4 در کنار 256 گیگابایت حافظه SSD نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده که از طریق درگاه SATA رایگانی که توسط شیائومی در اختیار کاربران قرار داده می شود می توان آن را ارتقاء داد.

باتری 40 وات-ساعتی در نظر گرفته شده برای Mi Notebook Air قادر است تا 9.5 ساعت انرژی مورد نیاز آن را تامین نماید و با استفاده از شارژر USB-C ارائه شده همراه با دستگاه می توانید ظرفیت آن را ظرف تنها نیم ساعت از صفر به 50 درصد برساند.

xiaomi-mi-notebook-air-mi-band (1)

جالب است بدانید که مدل 12.5 اینچی این دستگاه حتی از نسخه دیگرش هم باریک تر و سبک تر است و ضخامت و وزن آن به ترتیب برابر با 12.9 میلیمتر و 1.07 کیلوگرم عنوان شده. اگر علاقمند به خرید این نسخه هستید باید بگوییم که کوچک تر شدن ابعاد تا حدودی کاستی هایی را برای آن به دنبال داشته، برای نمونه از یک پردازنده ضعیف تر  Core M3 اینتل در آن استفاده شده و لپ تاپ نیز فاقد پردازنده گرافیکی اختصاصی است.

نکته دیگر اینکه این محصول تنها 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD (از طریق درگاه SATA) دارد؛ البته اضافه نماییم که یک اسلات PCIe هم برایش در نظر گرفته شده که امکان آپگرید آتی دستگاه در آینده را فراهم می کند.

این مدل به یک پورت USB 3.0 (به جای دوتا) و همچنین HDMI مجهز شده است و مزیتش نسبت به نسخه 13.3 اینچی آن است که باتری اش دو ساعت بیشتر دوام می آورد. قیمت این لپ تاپ نیز برابر با 520 دلار اعلام شده.

اما درست مانند محصولات متفرقه شیائومی از قبیل دوچرخه، پلوپز و پهپاد، این لپ تاپ نیز توسط یکی از شرکای شرکت چینی مورد بحث به نام Tianmiساخته شده.

یکی از نمایندگان این کمپانی در مورد علت علاقمندی آن برای ورود به بازار لپ تاپ اظهار داشت که شیائومی با تشخیص این بازار بالقوه، تمایل دارد محصولاتی را ارائه دهد که عملکرد عالی و وزن سبک را در کنار هم دارند و همزمان تلاش دارد خرید این دستگاهها برای کاربرانش را ساده تر نماید.

البته Mi Notebook Air از رام اندرویدی سفارشی سازی شده شیائومی به نام MIUI بی بهره است، با این همه از نرم افزاری به نام Mi Sync استفاده می کند که استفاده دستگاه از Mi Cloud را سهولت می بخشد. گفتنی است در صورتی که کاربر یکی از دستبندهای Mi Band شیائومی را داشته باشد و در محدوده نزدیک به لپ تاپ حضور بیابد، آنگاه دستگاه به صورت خودکار قفل گشایی می شود.

نکته آخر اینکه Mi Notebook Air دوازدهم مردادماه به بازار چین عرضه می شود و هنوز اطلاعاتی در مورد احتمال عرضه آن به سایر کشورهای دنیا مطرح نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Sina_Berenji
    Sina_Berenji | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    یه جوری نوشتی تنها 750 دلار، انگار بقیه لپ تاپا چقدر پولشونه :|

  • Sina_Berenji
    Sina_Berenji | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    مدیونی فکر کنی کپی کرده از مک بود :|

  • شهنوازی
    شهنوازی | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    اشاره گر موس رو وقتی روی عکس میبرم علامت ذره بین میاد ولی کلیک میکنم بزرگنمایی در کار نیست !! مشکل از منه یا کلا اون ذره بین فقط محض محو کردن بقیه قسمت های سایته ؟ چون عملا بزرگنمایی صورت نمی گیره

  • شهنوازی
    شهنوازی | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    یه سوال !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی