ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه 5.0 فایرفاکس برای iOS از راه رسید؛ عملکرد بهتر، مصرف باتری بهینه تر و امکان بازگردانی تب ها

موزیلا امروز نسخه 5.0 مرورگر فایرفاکس را برای کاربران iOS منتشر کرد. از قابلیت های مهم این نسخه می توان به عملکرد بهتر در بارگذاری صفحات، بهینه سازی مصرف باتری، پشتیبانی از تعداد بیشتری موتور جستجو، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

موزیلا امروز نسخه 5.0 مرورگر فایرفاکس را برای کاربران iOS منتشر کرد. از قابلیت های مهم این نسخه می توان به عملکرد بهتر در بارگذاری صفحات، بهینه سازی مصرف باتری، پشتیبانی از تعداد بیشتری موتور جستجو، منوی جدید، امکان بازگردانی تب های بسته شده و یک دکمه خانه اشاره داشت.

موزیلا هنوز آمار دقیق کاربران مرورگرش را در اختیار رسانه ها قرار نداده، اما طبق صحبت های قبلی سران این کمپانی به نظر می رسد که در حال حاضر چیزی قریب به نیم میلیارد نفر در سراسر دنیا از فایرفاکس استفاده می کنند. گفتنی است که نسخه iOS فایرفاکس نخستین بار در قالب یک پیش نمایش عمومی در سپتامبر 2015 منتشر شد و ارائه نسخه نهایی و با ثباتش تا نوامبر همان سال به طول انجامید.

پس از گذشت چند ماه از این عرضه، حالا به نسخه 5.0 رسیده ایم که عملکرد و مصرف باتری در آن با بهینه سازی های قابل توجهی مواجه بوده است. تایلر لاکروا، یکی از مهندسین برنامه نویس نسخه iOS فایرفاکس ادعا می کند که در آخرین نسخه این مرورگر چیزی قریب به 40 درصد کاهش استفاده از قدرت پردازنده و بیش از 30 درصد کاهش استفاده از حافظه آی دیوایس را شاهد بوده است.

firefox_ios_search_engine

یکی از قابلیت های جدید فایرفاکس 5.0، امکان اضافه کردن موتورهای جستجوی بیشتر است. حالا می توانید موتورهای جستجوی دیگری مثل Craiglist و Ebay و Wikipedia را به مجموعه موتورهای جستجوی پیش فرض فایرفاکس اضافه کنید.

firefox_ios_menu

مورد بعدی، منویی جدید در نوار ابزار مرورگر است. این منو برای تسهیل جابجایی و دسترسی آسان تر به قابلیت های بیشتر استفاده شده در مرورگر به فایرفاکس 5.0 اضافه شده. دکمه Home هم ابزار جدیدی است که به شما اجازه می دهد تا وبسایت محبوب تان را به صفحه خانه فایرفاکس تبدیل کنید تا هر بار که آن را باز کردید، به سرعت شاهد بارگذاری اش باشید.

 

firefox_ios_closed_tabs

و در نهایت دکمه Undo قابلیتی است که به شما اجازه می دهد تا کلیه تب های بسته شده را مجددا در فایرفاکس بازگردانی کنید. آخرین نسخه فایرفاکس هم اکنون در اپ استور منتشر شده که می توانید فهرست کامل تغییراتش را از این لینک مطالعه نمایید.

از آنجا که بروزرسانی های فایرفاکس با فواصل زمانی شش/هشت هفته ای منتشر می شوند، احتمالا باید تا ماه سپتامبر برای بروزرسانی بعدی نسخه iOS این مرورگر منتظر بمانید.

Firefox

Firefox

سازنده: Mozilla قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 36.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی