ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

موسس اپیک گیمز از برنامه های مایکروسافت برای کنار زدن استیم و جایگزینی ویندوز استور گله می کند

«تیم سویینی» (Tim Sweeney)، یکی از موسسان کمپانی اپیک گیمز، در ماه مارس گذشته سخنان تندی در رابطه با مایکروسافت و پلتفرم اپلیکیشن های فراگیر آن به زبان آورد. سویینی می گفت که مایکروسافت می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

«تیم سویینی» (Tim Sweeney)، یکی از موسسان کمپانی اپیک گیمز، در ماه مارس گذشته سخنان تندی در رابطه با مایکروسافت و پلتفرم اپلیکیشن های فراگیر آن به زبان آورد. سویینی می گفت که مایکروسافت می خواهد دیواری به دور پلتفرم پی سی بکشد و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی باید به مقابله سیاست های اهالی ردموند برخیزند.

سویینی حالا در مصاحبه جدید خود با روزنامه شهیر Edge، جزییات بیشتری درباره این مسئله بیان نموده و از ترس خود در قبال برنامه های مایکروسافت برای از بین بردن پلتفرم استیم و جایگزین نمودن اجباری ویندوز استور می گوید.

سویینی توضیح می دهد: «به آرامی طی 5 سال آینده، [مایکروسافت] آپدیت هایی اجباری برای ویندوز 10 عرضه خواهند کرد که به واسطه آنها، استیم دائماً دچار مشکلات بیشتر خواهد شد. آنها هیچوقت استیم را به صورت کامل از کار نخواهند انداخت اما آنقدر به ایجاد مشکلات و باگ های مختلف برای آن ادامه می دهند که طی 5 سال، مردم از باگ هایش خسته شوند و به ویندوز استور، به عنوان جایگزینی ایده آل نگاه کنند. این دقیقاً همان بلایی است که آنها پیش تر در حوزه های دیگر بر سر رقبای خود آورده اند.»

سویینی می گوید که مایکروسافت می خواهد مدل انتشاراتی نرم افزارهای اپل را دنبال کند؛ اما با سرعتی کمتر نسبت به ساکنین کوپرتینو. در واقع مایکروسافت با راه اندازی برنامه «اپلیکیشن های فراگیر ویندوز»، قصد داشته اپ هایی فراگیر پدید آورد که روی تمام دیوایس ها، شامل پی سی، تبلت، موبایل، اکس باکس وان و حتی هدست واقعیت افزوده هولولنز اجرا می شوند.

در حال حاضر برخی از بازی های ویدیویی عرضه شده برای کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان راه خود را به ویندوز 10 نیز باز کرده اند و به صورت انحصاری از طریق ویندوز استور قابل خریداری هستند؛ عناوینی نظیر Quantum Break و Gears of War: Ultimate Edition که امکان خرید و تجربه هیچ یک از آنها به کمک استیم مهیا نشده است.

اگرچه نگرانی های سویینی، مانند محدودیت در عرضه اپ های فراگیر روی دیگر پلتفرم ها، تا حدی قابل درک و منطقی به نظر می رسند و مایکروسافت باید در قبال آنها پاسخگو باشد، اما می توان به قطع گفت که بعید است اهالی ردموند به این سادگی به پلتفرم ویندوز خود آسیب وارد کرده و پی سی گیمرها را به استفاده از پلتفرم های رقیب ترغیب نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    مایکروسافت برای پیشبرد اپلیکیشن های یونیورسال نیازی به استفاده از این کارشکنی ها نداره نیازی نیست کاری کنه استیم از کار بیوفته ? این اقا افکار خنده داری داره و تهمت هایی می‌زنه که کاملا خنده داره، البته که مایکروسافت پلت‌فرم خودشو تبلیغ خواهد کرد ولی خرابکاری در سرویس های دیگه نه! مثل این هست که مایکروسافت برای کروم مشکل ایجاد کنه برای پیشرفت اج، مایکروسافت میاد و مزیت های اج در مصرف باتری رو تبلیغ می کنه ولی هیچ وقت کاری نمی‌کنه برای کروم باگ ایجاد بشه! این روند تبلیغات یک موضوع کاملا مرسوم هست همونطور که یوتوب و سایت های مرتبط با گوگل مرتب به شما پیشنهاد استفاده از کروم رو میدن، توی این سالها کدوم نرم‌افزار از طرف ویندوز تضعیف شدند به نفع نرم‌افزار های ویندوز؟ پلتفرم یونیورسال با مزیت هایی که داره خودکار توسعه دهنده رو به سمت خودش جذب می‌کنند وقتی می‌شه با یک بار کد نویسی و کمی تغییرات هم از پی‌سی هم از تبلت و هم از هولولنز و موبایل درامد کسب کرد چرا توسعه‌دهنده این کار رو نکنه؟ مشکل ایشون کجاست؟ اگر ایشون از دستکاری در اجرای استیم می‌ترسند این هرگز اتفاق نمی‌افته ولی به نظر می‌رسه ایشون مایکروسافت و ویندوز مشکل داره بستری ایجاد شده برای نصب بازی های اورجینال و عدم کرک و رسیدن پول به توسعه دهنده توسط ویندوز استور با قدرتمند شدن پردازنده های تبلت و موبایل و هسته مشترک ویندوز هر دستگاه ویندوزی مثل تبلت و موبایل می‌تونه تبدیل بشه به یک کنسول و این یعنی درامد بیشتر بازی‌سازان و خود ایشون.

  • mostafa javidi
    mostafa javidi | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    شرکت کثیف تر و مسخره تر و دروغ گو از مایکی نیست
    این برنامشون رو هم اقای سویینی درست فهمیده
    هدف مایکی همینه
    ولی به دروغ چند وقت پیش گفت هدفش این نیست
    مثل خیلی از دروغ های دیگشون
    اخریش همین اپدیت های وینفون

مطالب پیشنهادی