ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کنسول NX نینتندو پلتفرمی قابل حمل با قابلیت اتصال به تلویزیون است

بنابر گفته برخی از منابع وب سایت شهیر یوروگیمر، کنسول جدید نینتندو که با نام رمز NX شناخته می شود و در ماه مارس سال آتی میلادی به بازار خواهد آمد، کنسولی قابل حمل و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

بنابر گفته برخی از منابع وب سایت شهیر یوروگیمر، کنسول جدید نینتندو که با نام رمز NX شناخته می شود و در ماه مارس سال آتی میلادی به بازار خواهد آمد، کنسولی قابل حمل و قدرتمند خواهد بود که به دو کنترل قابل جداسازی مجهز شده است. یوروگیمر می گوید NX همانند یک کنسول دستی قدرتمند خواهد بود که به یک نمایشگر داخلی نیز مجهز شده است.

تا به این لحظه همه چیز بسیار ساده به نظر می رسد، اما نکته اصلی آن است که در دو طرف کنسول مورد اشاره، کنترلرهایی ماژولار قرار گرفته که می توان آنها را متصل یا جدا نمود. بنابراین وقتی گیمر به خانه برسد، می تواند کنترلرها را جدا کرده و سیستم را برای گیمینگ روی نمایشگر بزرگ تر به تلویزیون متصل کند. روند اتصال تلویزیون به آنچه یوروگیمر آن را «مغز NX» می نامد نیز از طریق یک واحد اصلی یا داک صورت خواهد گرفت.

jpg

در حالی که بسیاری انتظار داشتند کنسول NX نینتندو به یک پردازنده توسعه یافته از سوی AMD مجهز باشد، گفته می شود این کنسول مورد انتظار، از پردازنده موبایل Tegra X1 انویدیا بهره می برد. چنین تصمیمی اگرچه اندکی عجیب به نظر می رسد اما می توان حدس زد که نینتندو در تلاش برای رقابت مستقیم با کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان نبوده و می خواهد چشم انداز جدیدی برای نسل بعدی کنسول های خانگی تعریف کند.

گذشته از این، یوروگیمر تایید کرده که شایعات قبلی حقیقت داشته اند و NX به جای دیسک های بلوری و مشابه آنها، از کارتریج بهره خواهد گرفت. اگرچه چنین تصمیمی دور از انتظار نبود و نینتندو سابقه ای طولانی در استفاده از کارتریج برای عناوین خود دارد، اما منابع یوروگیمر گفته اند که این کمپانی ساکن کیوتو، به دنبال استفاده از کارتریج های 32 گیگابایتی است که فضایی بسیار کم نسبت به بسیاری از بازی های حجیم امروزی دارند.

ناگفته نماند که با توجه به سخنان یکی دیگر از منابع یوروگیمر، تغییرات بنیادین در طراحی سخت افزار و تکنولوژی های داخلی NX، سبب شده تا شاهد قابلیت Backward Compatibility (یا همان اجرای عناوین قدیمی) روی کنسول هیبریدی ژاپنی ها نباشیم. باید افزود که کنسول مورد اشاره ظاهراً به یک سیستم عامل جدید از سوی نینتندو مجهز باشد و برخلاف شایعات پیشین، شاهد سیستم عامل اندروید گوگل نیستیم.

jpg1

همانطور که گفته شد، NX به یک پردازنده موبایل Tegra انویدیا مجهز است. در حال حاضر با توجه به ماهیت کاملا متفاوت کنسول های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت با NX، مقایسه عملکرد گرافیکی کاری دشوار به شمار می رود اما باید افزود که به گفته منابع نزدیک به ژاپنی ها، نینتندو گرافیک را در اولویت خود قرار نداده و در تلاش بوده تا با فدا کردن بخشی از قدرت پردازشی، تمام تکنولوژی مد نظرش را در یک پلتفرم قابل حمل بگنجاند.

بعد از عملکرد بسیار ضعیف کنسول Wii U، به نظر می رسد که نینتندو استراتژی های خود را تا حد قابل توجهی تغییر داده و می خواهد تنها با یک شعار، کمپین تبلیغاتی خود را به راه بیندازد: شما می توانید بازی هایتان را در هر جا و به هر شکلی تجربه کنید. حال باید دید که این کنسول جدید، چطور از پس اجرای عناوینی چون Zelda: Breath of the Wild یا نسخه بعدی Mario برخواهد آمد. اگر شایعات حقیقت داشته باشند، NX در ماه سپتامبر (شهریور یا مهر ماه) معرفی شده و سپس در مارس 2017 به دست خریداران می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی