ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: اپل مشغول سرمایه گذاری بلند مدت روی پلتفرم واقعیت افزوده است

اپل نیمه شب گذشته گزارش خود از عملکرد مالی اش در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد و خبر داد که موفق به کسب سود خالصی برابر با ۷.۸ میلیارد دلار شده است. با ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

اپل نیمه شب گذشته گزارش خود از عملکرد مالی اش در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد و خبر داد که موفق به کسب سود خالصی برابر با ۷.۸ میلیارد دلار شده است. با این حال، اگر همین رقم را با درآمد کسب شده در سال پیش و همین بازه زمانی مقایسه کنید، می بینید که درآمد شرکت مورد بحث ۲۷ درصد کاهش یافته.

اپل در سال های اخیر اتکای بیش از حدی به آیفون پیدا کرده و در مورد آینده اش صحبتی به میان نیاورده. به طوری که تحلیلگران، سرمایه گذاران و همچنین طرفداران اپل، نگران هستند که آیا هنوز هم نوآوری در این شرکت وجود دارد یا خیر.

همین نگرانی ها، موجب شد تا تیم کوک دیشب بالاخره لب به سخن گشوده و در مورد برخی از برنامه هایی که اپل برای آینده اش دارد، صحبت کند. زمانی که در جلسه ارائه عملکرد مالی از او در خصوص بازی «پوکمون گو» و همچنین آینده واقعیت افزوده پرسیده شد، وی چنین پاسخی داد:

«این (بازی) همچنین نشان می دهد که تکنولوژی واقعیت افزوده می تواند بسیار عالی باشد. ما قبلاً هم در این فناوری سرمایه گذاری کرده ایم و همین کار را ادامه می دهیم. این تکنولوژی برای کاربران بسیار جذاب است و موقعیت های تجاری مطلوبی را به ارمغان می آورد. در حال حاضر اولویت اول ما، این است که اطمینان حاصل کنیم محصولات مان با آنچه توسعه دهندگان می سازند، هماهنگی داشته باشند. برای همین است که در خیابان ها، می بینید که بسیاری از افراد با آیفون مشغول شکار پوکمون هستند.»

تیم کوک اگرچه عنوان نمود که تکنولوژی واقعیت افزوده، بیش از حد مورد توجه قرار گرفته ولی همچنین گفت که بعید می داند این فناوری، پلتفرم بزرگ بعدی دنیای پردازش کامپیوتری باشد: «گرایشی وجود دارد که به هر چه برای مدتی مورد توجه بود "پلتفرم بزرگ بعدی" گفته شود. با این حال، واقعیت افزوده اتفاق بزرگی است.»

پیش از این هم ثابت شده بود که اپل، بیشتر به واقعیت افزوده علاقه نشان می دهد تا واقعیت مجازی. نکته جالب اینجاست که اپل و مایکروسافت می خواهند دنیای واقعیت افزوده را به پیش برانند در حالی که گوگل و فیسبوک، مشغول سرمایه گذاری بر روی واقعیت مجازی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hector_k2
    hector_k2 | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    فرق واقعیت مجازی با واقعیت افزوده چیه ؟

    • parsa zarei
      parsa zarei | ۶ مرداد ۱۳۹۵

      دوست عزیزم واقعیت مجازی یعنی تمام محیط اطراف بصورت مجازی دربیاد مثلا به صورت مجازی وارد یه جنگل بشی
      اما واقعیت افزوده یعنی به محیط اطراف ،بصورت مجازی چیزهایی یا اشیایی اضافه بشن مثلا پوکمون گو که با استفاده از دوربین به پوکمون ها رو در دنیایی واقعی بارگذاری میکنه

    • رضا
      رضا | ۶ مرداد ۱۳۹۵

      اگه اشتباه نکنم واقعیت مجازی کامل تصویر با واقعیت فرق داره مثل شبیه ساز های پرواز و عکس های۳۶۰ درجه
      ولی واقعیت افزوده محتوای بیشتری رو به دنیای واقعی اضافه میکنه

مطالب پیشنهادی