ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی “ورزش برای افراد دارای معلولیت”؛ نخستین اپلیکیشن جامع ورزش معلولان مبتنی بر موتور پازلی

"معلولیت، محدودیت نیست". شاید در نظر اول شعاری و اغراق آمیز به نظر برسد، اما وقتی افتخارآفرینی های ورزشکاران معلول و جانباز کشورمان در رقابت هایی چون پارالمپیک را مرور می کنیم، به درستی این جمله ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

"معلولیت، محدودیت نیست". شاید در نظر اول شعاری و اغراق آمیز به نظر برسد، اما وقتی افتخارآفرینی های ورزشکاران معلول و جانباز کشورمان در رقابت هایی چون پارالمپیک را مرور می کنیم، به درستی این جمله ایمان خواهیم آورد.

ورزش همیشه زمینه ای بوده که معلولان و جانبازان کشورمان در آن خوش درخشیده اند. با افتخارآفرینی و مدال آوری در رشته های مختلف ورزشی، معلولان ورزشکار ثابت کرده اند که از انگیزه و توانایی های خارق العاده ای برخوردارند و همیشه مشوق بزرگی برای افراد دارای شرایط جسمانی مشابه خود بوده اند.

به خاطر اهمیت بسیار بالای ورزش در روحیه و زندگی افراد معلول، ضروریست که نهادهای حمایتی و رسیدگی به امور این قشر خاص توجه ویژه ای به ترویج و فراهم کردن امکانات لازم برای ورزش این افراد داشته باشند. در همین راستا "پایگاه اطلاع رسانی معلولان ایران" به تازگی و در آستانه مسابقات المپیک و پارالمپیک، از اولین اپلیکیشن خود در حوزه ورزش معلولان رونمایی کرده است.

اپ "ورزش برای افراد دارای معلولیت" بر مبنای موتور پازلی طراحی شده؛ سرویس اپلیکیشن ساز آنلاین که قبلا در دیجیاتو آن را به شما معرفی کرده بودیم. با پازلی هر کس بدون دانش برنامه نویسی هم می تواند یک اپلیکیشن موبایل با قابلیت های متنوع بسازد. پایگاه اطلاع رسانی معلولان ایران نیز یکی از نهادهایی است که تصمیم گرفته تا اپلیکیشن موبایل خود را در بستر امکانات پازلی توسعه دهد.

این اپلیکیشن به تازگی برای موبایل و تبلت های اندرویدی در کافه بازار منتشر شده. به همین خاطر و صد البته به دلیل اهمیت مقوله ورزش معلولین، بر آن شدیم تا معرفی کوتاهی داشته باشیم از امکاناتی که برای افراد دارای معلولیت در این اپلیکیشن مهیا شده است.

1

ورزش برای افراد دارای معلولیت (که حقیقتا می توانست عنوان بهتری داشته باشد!) به سه پرسش اساسی معلولان و جانبازان علاقه مند به ورزش پاسخ می دهد: این که کجا ورزش کنند؟ چه ورزشی کرده و آن را چگونه انجام دهند؟

این اپلیکیشن در اصل یک بانک اطلاعاتی است تا افراد معلول و جانباز در سراسر ایران بتوانند با مراجعه به آن، از امکانات ورزشی و رشته های موجود برای آموزش در شهر محل زندگی خود مطلع شوند، به شماره تلفن و آدرس مراکز ورزشی دسترسی داشته و در مورد هر رشته اطلاعات کسب کنند.

به عنوان مثال "بوچیا" یک رشته ورزشی مختص معلولان فلج مغزیست که توانایی شرکت در رشته های ورزشی دیگر را ندارند. با مراجعه به صفحه این رشته در اپلیکیشن، نه تنها می توانید با چگونگی انجام آن و وبسایت رسمی اش آشنا شوید، بلکه در کمال تعجب ببینید که ورزشکاران معلول کشورمان در این رشته حتی موفق به کسب مقام قهرمانی هم شده اند.

3

بخش "چطوری ورزش کنم؟" هم از مفیدترین قسمت های اپ برای افراد معلول به حساب می آید. در این بخش تمرینات ورزشی ویژه ای را می بینید که توسط متخصصین خبره برای معلولان و جانبازان با شرایط جسمانی مختلف توصیه شده اند. دسترسی به این اطلاعات از اینترنت کار ساده ای نیست، اما توسعه دهندگان اپلیکیشن با گردآوری آن ها در یک محل کار جستجوگران این اطلاعات را به شدت ساده کرده اند.

اما امکانات اپ به مواردی که گفتیم ختم نمی شوند. پوشش اخبار ورزش معلولین، ارائه مقالات ورزشی و دسترسی به اطلاعات تماس با فدراسیون ها و سازمان های مرتبط با ورزش معلولین (همراه با نمایش مکان آن ها در گوگل مپس) قابلیت های دیگری هستند که از اپلیکیشن یک بانک اطلاعاتی جامع برای معلولان ورزشکار ایرانی ساخته اند.

همچنین مدیر پایگاه اینترنتی معلولان ایران (شمعدانی) با ذکر این نکته که ایران جزو معدود کشورهایی است که برای ورزش افراد معلول خود اپلیکیشن اختصاصی دارد، اعلام کرده که نهاد تحت ریاست وی به زودی اپلیکیشن مسابقات پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل به زبان فارسی را برای اطلاع رسانی از رویدادهای این مسابقات  با کمک پازلی منتشر خواهد کرد.

اگر خودتان معلولیتی داشته و به ورزش علاقه مند هستید، یا کسی را با چنین شرایطی در دور و اطراف تان می شناسید، حتما این اپلیکیشن رایگان را دانلود و آن را به دیگران توصیه کنید تا شما هم در ترویج فرهنگ مثبت ورزش و ورزش دوستی در میان جامعه معلولان کشورمان سهیم باشید.

ورزش افراد دارای معلولیت

ورزش افراد دارای معلولیت

سازنده: پایگاه اینترنتی معلولان شمعدانی قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jaja
    jaja | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    اقا تو عکس سوتی هست نقشه اشتباهی جای اذربایجان شرقی و غربیو بر عکس نشون میده

مطالب پیشنهادی