ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگاه CeBIT آلمان، آماده حضور شرکت ها و استارتاپ های توانمند ایرانی در حوزه ICT

روز گذشته پنجم مردادماه، مارتینا لوبن، مدیر بخش بین الملل نمایشگاه CeBIT آلمان طی کنفرانسی خبری در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، با حضور نایب رئیس هیأت مدیره و دبیر این سازمان، به ارائه ی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

روز گذشته پنجم مردادماه، مارتینا لوبن، مدیر بخش بین الملل نمایشگاه CeBIT آلمان طی کنفرانسی خبری در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، با حضور نایب رئیس هیأت مدیره و دبیر این سازمان، به ارائه ی برنامه های این نمایشگاه بین المللی در دوره های گذشته و دوره ی پیش رو پرداخت.

سبیت بزرگ ترین و رسمی ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در جهان محسوب می شود که هر ساله در بزرگ ترین فضای نمایشگاهی دنیا واقع در شهر هانوفر آلمان برگزار می شود. نام CeBIT مخفف عبارت آلمانی Centrum für Büroautomation, Informationstechnologie und Telekommunikation است که ترجمه ی تحت اللفظی آن می شود «مرکز اتوماسیون اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات».

لوبن هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را ملاقات شرکت ها، نهاد ها، و مؤسسات فعال در زمینه ی ICT با یکدیگر و نیز مقامات کشوری، سیاسی و هیئت های کسب و کاری عنوان کرد. محوریت موضوعی نمایشگاه  B2B (کسب و کار به کسب و کار) سبیت، تمام زنجیره ی تأمین کسب و کار های دیتا محور را شامل می شود. به گفته ی لوبن، تمرکز سبیت ۲۰۱۷ که از ۳۰ ام اسفند ۹۵ به مدت ۴ روز برگزار می شود، روی اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

 

به گفته ی لوبن، نمایشگاه سبیت از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا مخاطب دارد که ۳۳ درصد از آنها را مدیران ارشد شرکت ها و مؤسسات تشکیل می دهند. حضور مقامات و چهره های کشوری و سیاسی جهان همچون صدراعظم آلمان و نخست وزیر کشور شریک در برگزاری سبیت نیز از جمله نکاتی است که این نمایشگاه را از سایر نمایشگاه های معتبر حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات متمایز می کند.

استارتاپ های زیادی نیز از سرتاسر دنیا به منظور قرار گرفتن در مقابل رسانه های خبری جهان و ارتباط گرفتن با شرکت های بزرگ در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند. گفتنی است بیش از ۱۵۰ هیئت تجاری، و بیش از ۳ هزار خبرنگار در این نمایشگاه حضور می یابند و نشست های متعددی در حاشیه ی آن برگزار می شود.

به گفته ی خانم لوبن از لحاظ آمار و ارقام شرکت کننده ها، سال های دهه ی ۹۰ میلادی بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند اما از آن به بعد، تصمیم بر این شده که تمرکز نمایشگاه به جای کمیت روی کیفیت باشد. به گفته ی وی نمایشگاه سبیت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت کننده ی متخصص دارد که از این میان ۸۸ درصد را حرفه ای های حوزه ی تجارت تشکیل می دهند.

باقر بحری، نایب رئیس هیأت مدیره و مسئول کارگروه نمایشگاه های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران نیز در این مراسم از مذاکره ی سازمان متبوعش با مسئولان نمایشگاه سبیت به منظور معرفی شایسته ی توانمندی شرکت های ایرانی در این نمایشگاه تحت یک پاویون قدرتمند خبر داد.

بحری اظهار داشت سازمان نظام صنفی رایانه ای پس از جلسات مشترک با رئیس و مدیرکل سبیت و نماینده ی رسمی آن درایران، در حال پیگیری موافقت نامه ای در این زمینه است تا در سبیت ۲۰۱۷، شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی حضور قدرتمندتری داشته باشند.

او با تأکید بر تلاش این سازمان برای تأمین منافع اعضا در نمایشگاه سبیت، هدف خود را حفظ منافع این صنف در این رویداد مهم بین المللی عنوان کرد. لازم به ذکر است هیچ ممنوعیت یا محدودیتی برای حضور شرکت ها و استارتاپ های ایرانی فعال در این زمینه وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی