ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت گرافیک جدید AMD با SSD داخلی معرفی شد

برای اولین بار در صنعت گرافیک کامپیوتری، کمپانی AMD کارت گرافیک جدیدی را با قابلیت پشتیبانی از SSD معرفی کرد. این محصول با نام Radeon Pro SSG دو شکاف PCIe 3.0 از نوع M.2 دارد که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

برای اولین بار در صنعت گرافیک کامپیوتری، کمپانی AMD کارت گرافیک جدیدی را با قابلیت پشتیبانی از SSD معرفی کرد. این محصول با نام Radeon Pro SSG دو شکاف PCIe 3.0 از نوع M.2 دارد که از طریق آنها می توان تا 1 ترابایت حافظه فلش از نوع NAND را مستقیماً به کارت گرافیک افزود.

با استفاده از این ترکیب سخت افزاری، داده های حجیم به جای اینکه حافظه سیستم را اشغال کنند، به صورت محلی بر روی خود کارت نگهداری شده و در نتیجه عملکرد بسیار بهتر و سریع تری را در رندرگیری های سنگین فراهم می کنند.

محصول جدید AMD در کنفرانس گرافیک کامپیوتری SIGGRAPH به نمایش گذاشته شده و توانست ویدئوی خام با کیفیت 8K را با سرعت 30 فریم در ثانیه رندر نماید. AMD ادعا می کند این رقم را می توان به 90 فریم در ثانیه نیز رساند.

ظاهراً بازار هدف این کارت گرافیک، تولیدکنندگان محتوای واقعیت مجازی و جوامع علمی و پزشکی هستند که نیاز به رندرهای فوق سنگین داشته و در نتیجه بیشترین استفاده را از بافر عظیم Radeon SSG Pro خواهند داشت.

البته اگر در حوزه های بالا فعالیت ندارید، فکر خرید این محصول را از سر خود بیرون کنید. کیت توسعه بتای کارت گرافیک فوق با قیمت 10 هزار دلار عرضه شده و به نظر نمی رسد قیمت نهایی آن در بازار نیز کاهش چندانی را تجربه کند. در حال حاضر می توان کیت توسعه Radeon Pro SSG را سفارش داد، و احتمالاً محصول نهایی در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

Radeon-Pro-WX-4100.0

لازم به ذکر است که در کنفرانس سالانه SIGGRAPH شاهد سه محصول جدید سری Radeon Pro WX نیز بودیم که به تازگی جایگزین سری FirePro شده اند. کارت گرافیک Radeon Pro WX 7100 محصولی قوی با قیمت زیر 1000 دلار است که امکان ساخت محتوای واقعیت مجازی با هزینه نه چندان بالا را فراهم می سازد، و مدل WX 4100 نیز محصولی با عملکرد خوب در مقیاس کوچک به شمار می رود. هر سه کارت گرافیک 4100، 5100 و 7100 تا انتهای سال 2016 وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pouya
    pouya | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    ما تا کی باید صبر کنیم ssd ارزون بشه؟?

  • | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    واقعا کارتهایی AMD عالین

  • رضا حسنی
    رضا حسنی | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    سلام آقای مقدسی، این کارت گرافیک لیتوگرافی ساختش به چه صورت هستش !!! ؟؟؟

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۶ مرداد ۱۳۹۵

      سلام دوست عزیز. هنوز اطلاعات کامل در مورد ساختار این کارت گرافیک ارائه نشده، ظاهراً بر اساس پردازنده گرافیکی Fiji ساخته شده.

مطالب پیشنهادی