ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی قصد دارد بخش باتری خود را به Murata بفروشد

سونی اعلام کرد که با کمپانی ژاپنی Murata وارد مذاکره شده تا تجارت باتری خود را به آن ها بفروشد. موراتا قصد دارد تا با استفاده از این بخش، به کسب و کار تولید انرژی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۲

سونی اعلام کرد که با کمپانی ژاپنی Murata وارد مذاکره شده تا تجارت باتری خود را به آن ها بفروشد. موراتا قصد دارد تا با استفاده از این بخش، به کسب و کار تولید انرژی خود رونق بخشد. با این حال هنوز اطلاعات مربوط به توافقات مالی اعلام نشده است.

گفته شده که قرارداد تا ماه اکتبر به امضا خواهد رسید و انتقال تمامی بخش های مرتبط تا پایان ماه مارس 2017 به کمپانی جدید انجام خواهد شد. انتظار می رود که بخش Sony Energy Devices Corporation در نتیجه این انتقال دستخوش تغییرات گسترده شده و کارخانه های سونی در چین و سنگاپور نیز واگذار شود.

با این حال، برخی محصولات مثل باتری های قلیایی (آلکالینی) و شارژرهای یو اس بی با برند سونی همچنان دست نخورده باقی می مانند و با همین نام به فروش می رسند.

تجارت باتری سونی تحت بخش دیوایس های این شرکت به فعالیت می پردازد. از دیگر شاخه های کاری این بخش از کمپانی سونی می توان به سنسور دوربین ها و قطعات مختلف اشاره کرد. سنسورها طی یکی دو سال اخیر از مهم ترین منابع کسب درآمد سونی بوده اند در حالی که فروش باتری ها سبب عقب افتادگی شان شده است.

این تصمیم چندان عجیب و غریب نیست و با طرز تفکر کاز هیرای، مدیرعامل کنونی شرکت همخوانی دارد. وی از زمانی که مسند قدرت را بر عهده گرفته قصد داشته بخش های ضررده را یا به سود رساند یا از ادامه کار متوقف سازد. با این حال، سونی در دهه های گذشته از پیشگامان حوزه باتری بوده و با آوردن باتری های لیتیوم یونی به بازار در سال 1991 شهرت خاصی پیدا کرد و حالا شنیدن این خبر اندکی ناراحت کننده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 2Saman
    2Saman | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    نسل جدید راحت طلب و بی خاصیت ژاپن زحمات یه نسل سختکوش و باهوش قبلی رو بر باد دادند و میدان رو به چینی های متقلب واگذار کردند.سونی در زمان مرحوم آکیو موریتا یکی از بنیانگذاران سونی هر چی می ساخت درجه یک بود و استیو جابز در دیدار از سونی آرزو میکرد ای کاش شرکتی مثل سونی می داشت.روزی تقریبا تمام باتری های لپ تاپ ها رو سونی می ساخت الان به این روز افتاده

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    سونی هم خودش رو تیکه تیکه کرد رفت
    بخش موبایل هم واگذار بکن راحت بچسب به پیلی استشن

مطالب پیشنهادی