ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی فیسبوک از سه ماهه دوم 2016؛ تعداد کاربران فعال ماهانه به 1.71 میلیارد نفر رسید

برخلاف وضعیت اخیر توییتر، به نظر می رسد که فیسبوک توانسته به یکی از بهترین سال ها مالی ممکن از زمان تاسیس خود دست یابد. این کمپانی در گزارش مالی اخیر خود از سه ماهه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

برخلاف وضعیت اخیر توییتر، به نظر می رسد که فیسبوک توانسته به یکی از بهترین سال ها مالی ممکن از زمان تاسیس خود دست یابد. این کمپانی در گزارش مالی اخیر خود از سه ماهه دوم سال 2016 میلادی گفته که طی سه ماهه پیشین، به نرخ درآمدی معادل 6.44 میلیارد دلار و سود 2.05 میلیارد دلاری دست پیدا کرده که حاکی از رشدی 59 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015 است.

شاید جالب ترین نکته ای که در گزارش مالی فیسبوک به چشم می خورد، رشد پیوسته تعداد کاربران باشد که حالا به 1.71 میلیارد کاربر فعال در ماه رسیده است و 1.57 میلیارد از آنها فعالیت های خود را از طریق پلتفرم موبایل دنبال می کنند. اگر واضح تر بگوییم، فیسبوک حالا در هر روز، 1.03 میلیارد کاربر موبایلی دارد. بنابراین طبیعی است که نرخ درآمد فیسبوک از تبلیغات موبایل واقعاً چشمگیر بوده و 84 درصد از درآمد حوزه تبلیغات کمپانی، از پلتفرم موبایل کسب شده.

یکی از راه هایی که فیسبوک توانسته به کمک آن به چنین ارقام بی نظیری دست پیدا کند، معطوف کردن تمرکزش روی کشورهای در حال توسعه بوده است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل و موسس فیسبوک می گوید Facebook Lite، که اپلیکیشن سبک فیسبوک برای اندروید به حساب می آید، نقشی اساسی در افزایش کاربران موبایلی ایفا نموده است. وی همچنین افزوده کمپانی فیسبوک به تلاش خود برای گسترش قابلیت های مخابرات در کشورهای قابل توسعه ادامه داده و اینترنت رایگان آکیلا را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

zuckerberg

زاکربرک توضیح داده که در مجموع، میزان وقتی که هر شخص به محصولات مختلف مربوط به فیسبوک اختصاص می دهد، به شکلی دو رقمی افزایش یافته است. گذشته از شبکه اجتماعی فیسبوک، دیگر محصولات کمپانی مورد اشاره هم طی ماه های اخیر رشدی مضاعف داشته اند و به عنوان مثال، پیام رسان فیسبوک حالا در کنار واتس اپ، به آمار یک میلیارد کاربر دست یافته. از سوی دیگر، اینستاگرام هم بیش از 500 میلیون کاربر فعال در هر ماه دارد.

زاکربرگ اگرچه آمار دقیقی از میزان تاثیر ویدیوها در نرخ آمد کمپانی از بخش تبلیغات منتشر نکرده اما در تلاش بوده تا توجه ها را به فعالیت های فیسبوک در حوزه ویدیو نیز جلب کند. وی گفته که به عنوان مثال، کلیپ Chewbacca Mask Lady تا به امروز بیش از 160 میلیون بار در پلتفرم فیسبوک لایو مشاهده شده است. بنابراین کمپانی مورد بحث می خواهد تا سرمایه گذاری بیشتری روی محصولات ویدیویی طی ماه های آتی داشته باشد. زاکربرگ در نهایت افزوده که به اعتقاد او، طی 5 سال آینده، اکثریت غالب محتوایی که مردم به صورت آنلاین مشاهده می کنند، فایل های ویدیویی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی