ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات نشان می دهد که وب سایت کیک استارتر، برای 300 هزار نفر اشتغال زایی کرده است

بنابر تحقیقات صورت گرفته از سوی «ایتان مولیک» (Ethan Mollick)، پروفسور دانشگاه پنسیلوانیا، وب سایت کیک استارتر تا به امروز توانسته در ایجاد 29600 شغل تمام وقت، 283 هزار شغل نیمه وقت و 8800 کمپانی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

بنابر تحقیقات صورت گرفته از سوی «ایتان مولیک» (Ethan Mollick)، پروفسور دانشگاه پنسیلوانیا، وب سایت کیک استارتر تا به امروز توانسته در ایجاد 29600 شغل تمام وقت، 283 هزار شغل نیمه وقت و 8800 کمپانی مختلف نقش داشته باشد. مولیک که برای سال ها، عملکرد کیک استارتر را تحت نظر داشته، متوجه شده که بیش از 61 هزار پروژه موفقیت آمیز از سال های 2009 الی 2015 در این وب سایت به انجام رسیده و کیک استارتر از جهات متفاوت، به تیم های مختلف یاری رسانده است.

بنابر تحقیقات وی، پروژه های کیک استارتر به صورت میانگین، 2.64 دلار به ازای هر دلاری که خرج کرده اند کسب می کنند؛ با این حال، این آمار در حوزه غذا و طراحی محصولات اندکی بالاتر از میانگین کل است. در مجموع، مولیک تخمین زده که کیک استارتر نزدیک به 5.3 میلیارد دلار برای صاحبان پروژه و جامعه کاربری خود به ارمغان آورده.

گذشته از انتشار لیستی شامل آمار تخمینی، مولیک می گوید که به گفته 37 درصد از افرادی که با آنها صحبت نموده، پروژه هایشان در کیک استارتر سبب شده تا به پیشرفت در حوزه کاری خود برسند. 21 درصد افراد هم می گویند که پس از به اتمام رساندن کمپین های جذب سرمایه موفقیت آمیز، قادر به کسب درآمد بوده اند.

در همین حال برخی از فیلم سازان، موسیقی دان ها، نویسندگان و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی گزارش داده اند که به لطف کیک استارتر و البته پروژه های خود، توانسته اند با ناشران قرارداد امضا کنند. اگرچه تمام این آمار و ارقام بسیار تحسین برانگیز به نظر می رسد اما باید خاطر نشان کرد که کیک استارتر می گوید هیچ نقشی در تحقیقات و تحلیل های صورت گرفته از سوی پروفسور مولیک نداشته است.

گذشته از این ها، مولیک اشاره می کند که وب سایت کیک استارتر نقشی مهم در موفقیت دیوایس های محبوبی چون هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت یا ساعت هوشمند Pebble داشته است. در واقع کمپانی آکیلس بعد از جذب سرمایه 2 میلیارد دلاری در کیک استارتر، در نهایت به یکی از زیرمجموعه های فیسبوک تبدیل شد و از سوی دیگر Peblle، نقشی اساسی در جذب مخاطبان به سمت ساعت های هوشمند ایفا کرد.

با تمام این تفاسیر، باید خاطر نشان کرد که براساس آمار رسمی ارائه شده از سوی کیک استارتر، تعداد پروژه های غیرموفقیت آمیز به مراتب از پروژه هایی که موفق به جذب سرمایه نیاز شده اند بیشتر است. در همین حال، از میان 109 هزار پروژه ای که تا به امروز سرمایه معین خود را جمع آورده کرده اند، به ازای هر 10 پروژه، یکی از آنها قادر به تحقق اهداف خود و حمایت از افرادی که روی پروژه سرمایه گذاری کرده اند نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pouya
    pouya | ۸ مرداد ۱۳۹۵

    اونور آب دو سه تا جوون جمع میشن دور هم یه ایده میسازن بودجشو جمع میکنن و مشکلات یه اجتماع رو با حداقل قیمت و بیشترین کیفیت حل میکنن، بعد اینجا دو سه تا کله گنده جمع میشن بدون هیچ ایده ای چند قلم محصول بی کیفیت وارد میکنن (معمولا از کشور دوست و غیر همسایه چین) لیبل روش میزنن چند برابر قیمت میفروشنش کلی پول از مردم میچاپن، حتی بدون اینکه بدونن این چیزی که دارن میفروشن چیه و باید چه استانداردی داشته باشه، حالا فهمیدین چرا بهمون میگن جهان سوم؟

  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۸ مرداد ۱۳۹۵

    کاش چنین سرویس بی نظیری تو ایران هم میبود, البته ایرانیا فرهنگ استارتاپ رو کامل نمیدونن و اگر باشه خیلی کمک مردمی نمیشه, ولی از هیچی بهتره.

    • علیرضا بدری
      علیرضا بدری | ۹ مرداد ۱۳۹۵

      تو ایران کسانی که کاری رو شروع کردن هم دارن از بین میرن او نمیتونن ادامه بدن حالا بخواد یکی نو پا هم باشه

مطالب پیشنهادی