ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گلکسی نوت 7 می تواند بهترین اسمارتفون سال لقب گیرد

چند روز دیگر، سامسونگ دومین رویداد Unpacked خود را در سال 2016 برگزار می کند و طی آن از گلکسی نوت بعدی پرده بر خواهد داشت. در حقیقت زمان زیادی هم باقی نمانده، فقط 4 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

چند روز دیگر، سامسونگ دومین رویداد Unpacked خود را در سال 2016 برگزار می کند و طی آن از گلکسی نوت بعدی پرده بر خواهد داشت. در حقیقت زمان زیادی هم باقی نمانده، فقط 4 روز دیگر.

گلکسی نوت 7 که قرار است ادامه رو راه گلکسی نوت 5 باشد، در این رویداد معرفی می شود و عجیب نیست که بدانیم به سبب همگام سازی اعداد با سری گلکسی اس، خبری از گلکسی نوت 6 نیست و کره ای ها به یک باره سراغ عدد 7 رفته اند.

با این حال، هنوز هیچ اطلاعات رسمی و تایید شده ای پیرامون گلکسی نوت 7 وجود ندارد و کسی خارج از دایره کارکنان سامسونگ نمی داند که نوت 7 چطور خواهد بود. اما تقریبا هر آنچه که لازم بوده را تاکنون از طرق مختلفی به صورت غیر رسمی شنیده ایم و حتی تصاویری از تلفن در حال کار کردن نیز منتشر شده.

به طور کلی مشخص شده که سخت افزار دستگاه چه خواهد بود و فبلت کهکشانی جدید کره ای چه جلوه ای خواهد داشت. تا به اینجای کار، گلکسی نوت 7 دستگاهی فوق العاده به نظر می رسد که از طراحی تا عملکرد، درجه یک است در حالی که بسیاری مخالف این جمله هستند اما سامسونگ با گلکسی نوت 7 می تواند لقب بهترین تلفن همراه سال را از آن خود کند.

البته، احتمال فراوانی هم وجود دارد که نوت 7 بهترین تلفن هوشمند امسال نباشد، به این علت که رقبای قدرتمندی در پیش روی خود دارد. گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج به شدت محبوب بوده اند و تا به امروز بهترین پیشنهادهای ممکن بوده اند.

Samsung-Galaxy-Note-7-with-S-Pen_0-600x450

همچنین، تلفن های همراه نکسوسی جدیدی از سوی گوگل و اچ تی سی در دست ساخت است که احتمالا تا چندی دیگر معرفی شده و به زودی نیز عرضه می شوند. اما با وجود تمام این خوبی ها، گلکسی نوت 7 قابلیت هایی دارد که می تواند آن را اندکی محبوب تر از دستگاه های نام برده سازد.

اولین و ساده ترین دلیلی که می توان گفت گلکسی نوت 7 می تواند از مدعیان بهترین تلفن هوشمند امسال باشد، نام برندی است که یدک می کشد: سامسونگ.

سال ها است که سامسونگ به عنوان برترین تولید کننده تلفن های اندرویدی شناخته می شود و از منظر فروش نیز همیشه در رده بندی بهترین ها قرار گرفته است. این برند کره ای بسیار شناخته شده و بزرگ است و همین به تنهایی می تواند به دستگاه ها هویت بخشد.

بالاتر از همه این ها، نحوه بازاریابی سامسونگ برای این دستگاه است. وابستگی بالای گلکسی نوت ها به S Pen سبب شده تا شوق بالایی در رابطه با سری محصولات گلکسی نوت شکل بگیرد و از آنجایی که S Pen فقط روی این تلفن ها دیده می شود، بعید نیست که چرا این همه تمایل به آن وجود دارد. S Pen تنها و فقط زمانی بهتر شده که یک گلکسی نوت جدید به بازار عرضه شده و این اتفاق امسال هم یقینا رخ خواهد داد و S Pen بهتر از ورژن سال گذشته خود ظاهر می شود تا با ویژگی های جذاب خود خریداران بیشتری را به سوی دستگاه بکشاند.

S Pen را شاید بتوان مهم ترین دلیلی دانست که هر گلکسی نوت را واقعا تبدیل به یک دستگاه «نوت» می کند و طبیعتا سامسونگ هم بیشترین تمرکز خود را روی آن خواهد گذاشت. از تصاویر لو رفته اطلاعات بالایی در مورد عملکرد دستگاه به دست نرسیده اما ظاهرا هیچ تغییری در طراحی آن رخ نداده و همانطور که در گلکسی نوت 5 دیدیم، S Pen تغییر ظاهری نداده.

هنوز هم دکمه فیزیکی قابل کلیک برای بیرون آوردن S Pen روی بدنه وجود دارد اما قطعا نحوه کارکرد قلم مخصوص گلکسی نوت 7 برخلاف ظاهر و جایگاه قرار گیری آن تغییراتی به خود دیده است.

IMG_9277

انتظار می رود که تقریبا همه کارکردهای قبلی در S Pen جدید هم وجود داشته باشد و در کنار آن چند ویژگی جذاب به آن افزوده شود. شایعاتی می گویند که S Pen گلکسی نوت 7 قادر است بخشی از نمایشگر را مشخص کرده و تلفن از همان بخش تصویر ضبط کند. با توجه به فراگیر شدن GIF ها نیز احتمالا سامسونگ به سراغ این قابلیت رفته که با تصاویر ضبط شده بتوان به سادگی GIF ساخت.

این قابلیت که Glance نام دارد اگر واقعا وجود داشته باشد، می تواند برگ برنده ای برای نوت 7 و S Pen آن محسوب شود. همچنین شایعاتی پیرامون ضد آب و غبار بودن قلم وجود دارد، درست همانند خود دستگاه. جدا از همه این موارد، باید قابلیت های دیگری هم وجود داشته باشد که ما هنوز فرصت شنیدن شان را پیدا نکرده ایم.

جدا از S Pen، قابلیت دیگری که بارها در مورد آن صحبت شده و بسیاری انتظارش را می کشند، اسکنر عنبیه چشم است. در مورد این بخش از دستگاه اطلاعات بسیاری منتشر شده و می دانیم که با چه سرعتی می توان انتظار باز شدن قفل تلفن را داشت.

ولی شاید چنین قابلیتی مناسب همه کس در هر شرایطی نباشد. اسکنر عنبیه چشم احتمالا در خیابان و زیر نور مستقیم خورشید به درستی کار نکند، یا کسانی که عینک به چشم و لنز دارند شاید به خوبی قادر نباشند از این قابلیت بهره ببرند.

بهترین قسمت این است که لازم نیست تلفن را در دو-سه سانتی متری چشم تان نگاه دارید. بنا به شایعات و گزارش ها، تلفن از فاصله 25 تا 35 سانتی متری قادر به شناسایی چهره و طرح عنبیه چشم خواهد بود که فاصله معمول و قابل استفاده حین کار کردن با تلفن همراه است. و در حالی که شاید این قابلیت برای همه خوشایند نباشد، در عین حال این شانس را دارد که مهم ترین ویژگی گلکسی نوت 7 تلقی شده و اولین تلفن همراه بازار با این ویژگی باشد.

MG_3777

گلکسی نوت 7 احتمالا مجهز به چیپست اسنپدراگون 821 است (گزارش اخیری از تجهیز دستگاه به اسنپدراگون 820 خبر می دهد)، که اگر واقعا چنین اتفاقی رخ دهد، نوت 7 اولین تلفنی است که با این چیپست در بازار آمریکای شمالی عرضه می شود (با در نظر گرفتن اینکه نکسوس های گوگل و اچ تی سی کمی دیرتر از راه می رسند).

ولی باز هم اسنپدراگون 821 نسبت به اسنپدراگون 820 پرش عظیمی از لحاظ کارایی و سرعت به حساب نمی آید و در واقع مدل بهبود یافته ای از اسنپدراگون 820 است. کوالکام رسما اعلام داشته که 821 نسبت به 820، حدودا 10 درصد عملکرد بهتری دارد و همین می تواند گلکسی نوت 7 را در موضع برتر قرار دهد.

کارایی و عملکرد مناسب، برای داشتن قابلیت مالتی-تسکینگ یا چند وظیفگی بسیار کلیدی محسوب می شود و گلکسی نوت 7 ساخته شده تا یک دستگاه مالتی تسکینگ باشد و بنابراین هر پیشرفتی در مجتمع پردازنده های آن می تواند اتفاق مثبتی قلمداد شود.

نباید فراموش کرد که جمع کردن قدرتمندترین سخت افزارها در کنار هم و گذاشتن شان در یک تلفن همراه قرار نیست معجزه کند. مردم به عملکردی مناسب و کارایی بالا نیازمند هستند که اسنپدراگون 821 می تواند آن ها را برای گلکسی نوت 7 به ارمغان آورد.

نکته مهم دیگر این است که هر تلفن از سری گلکسی نوت، همواره از ورژن پیشین خود موفق تر ظاهر شده و شواهد اینگونه نشان می دهند که گلکسی نوت 7 قرار نیست این زنجیره را بشکند. از آنجایی که نوت 7 قرار است بسیاری از ویژگی های گلکسی اس 7 و اس 7 اج را وام بگیرد، بعید نیست که نوت 7 بتواند پرشی قابل قبول نسبت به نوت 5 باشد.

دو تلفن همراه از سری گلکسی اس که امسال عرضه شدند محبوبیت بسیاری کسب کردند و در فروش نیز موفق بودند. حتی شنیده می شود که نوت 7 قرار است لبه های خمیده ای مانند گلکسی اس 7 اج داشته باشد. بد نیست یادی کنیم از گلکسی نوت اج که اولین تلفن همراه با نمایشگر خمیده بود و سامسونگ را به فکر تولید اس 6 اج و اس 7 اج انداخت.

تصویری احتمالی از گلکسی نوت 7 با نمایشگر تخت
تصویری احتمالی از گلکسی نوت 7 با نمایشگر تخت

به جز گلکسی نوت اج، هیچ دستگاه دیگری از سری نوت نمایشگر خمیده نداشته و در ورژن سال گذشته نیز سامسونگ از نمایشگری تخت برای تولید گلکسی نوت 5 بهره برد. اما امسال ممکن است همانند دو سال پیش، شاهد عرضه دو گلکسی نوت باشیم. یکی با نمایشگر تخت و دیگری با نمایشگر خمیده، درست همانطور که در تصاویر لو رفته دیدیم.

ویژگی اج به نمایشگر تلفن های سامسونگی قابلیت های ویژه ای بخشیده که البته بسیار هم محبوب شده اند و در مجموع کارایی دستگاه ها را بیشتر از پیش کرده اند. از نوار نوتیفیکیشن ها گرفته تا دسترسی سریع به اپلیکیشن ها و حتی مشاهده اطلاعاتی نظیر زمان و تاریخ.

با وجود یک گزینه برای در اختیار داشتن گلکسی نوت 7 با لبه های خمیده و قابلیت های منحصر به فردی که S Pen ممکن می سازد، پرچمدار جدید کره ای ها می تواند تحسین بسیاری را بر انگیزد.

و اما در نهایت، ویژگی آخری که نمایشگر گلکسی نوت 7 را یک گام به جلو می برد، بهره بردن از گوریلا گلس 5 در آن است. طبق آمار ارائه شده توسط کورنینگ، گوریلا گلس 5 می تواند 80 درصد مواقع از ضربه ای که در نتیجه روی زمین افتادن حاصل می شود جان سالم به در برد. این دستگاه ها فوق العاده گران قیمت هستند و چه بهتر که بهترین محافظ های ممکن برای آن ها در نظر گرفته شود تا صدها دلاری که بابت شان پرداخت شده به یک باره از بین نرود.

از نگاه شما این تلفن همراه قادر است موفقیت های سامسونگ را ادامه داده و دست کم بهترین دیوایس اندرویدی امسال باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • جواد
    جواد | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

    سلام و خسته نباشید می گم به دیجیاتو
    دو تا نکته مهم می خواستم بگم ..
    1- اوّل اینکه
    سری Note
    دستگاه های همراه سامسونگ که با نام Galaxy شناخته می شوند
    جزء تبلت به حساب می آیند نه اسمارت فُن ..
    عنوان پُست تون هم باید اینگونه باشد :
    " آیا گلکسی نوت ۷ می تواند بهترین تبلت سال لقب گیرد "
    البته می دونم که از منبعی این مقاله رو تهیه کردین .. خوب اونا هم یه سری اشتباه توشون هست
    2- نکته بعدی که می خواستم بگم اینه که مطالب وب سایت تون کمی دیرتر درج می شه و از سایت های مشابه که نیازی به اسم بردن نیست .. از برخی ها عقب تره ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی