ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی آمازون از سه ماهه دوم 2016؛ درآمد افزایش و ارزش سهام کاهش یافت

سه ماهه دوم سال جاری میلادی سال سختی برای بسیاری از کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی بوده است اما آمازون توانسته این دوره سه ماهه را با موفقیتی نسبی پشت سر گذاشته و گزارش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

سه ماهه دوم سال جاری میلادی سال سختی برای بسیاری از کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی بوده است اما آمازون توانسته این دوره سه ماهه را با موفقیتی نسبی پشت سر گذاشته و گزارش مالی درخور توجهی ارائه دهد. تمام آمار و ارقام مربوط به کمپانی مورد بحث با رشد مناسبی نسبت به سه ماهه دوم 2015 همراه بوده اند و این پنجمین باری است که آمازون موفق به سوددهی شده است.

کمپانی خرده فروشی مورد بحث توانسته به سود عملیاتی قابل توجهی دست پیدا کند که معمولاً کمپانی های بزرگ تکنولوژی هنگام سرمایه گذاری و پیشبرد پروژه های جدید و خلاقانه قادر به تحقق آن نیستند. در مجموع می توان گفت که آمازون کماکان به روند رو به رشد خود ادامه می دهد اما باید خاطر نشان کرد که از زمان انتشار گزارش مالی آن، ارزش سهامش به آرامی در حال کاهش است.

سیر صعودی آمازون پیش از هر چیز در درآمد کسب شده از سرویس های مبتنی بر وب آمازون و زیرساخت های ابری آن مشاهده می شوند. در حالی که بسیاری از کمپانی ها در تلاش هستند تا با چنگ و دندان وارد حوزه پردازش ابری شوند، کمپانی جف بزوس رشد 58 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015 را تجربه کرده و رقم 2.8 میلیارد دلار (نسبت به 1.82 میلیارد دلار سه ماه دوم 2015) را با خود به ارمغان آورده است.

اما بدیهی است که پردازش ابری تنها بخش ارزشمند کمپانی آمازون نبوده و میزان درآمد نهایی آن را منعکس نمی کند. آمازون در سه ماهه پیشین، به نرخ درآمد 30.4 میلیارد دلاری دست پیدا کرده که حاکی از رشد 31 درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال پیش است. مضاف بر این، سود به دست آمده از هر سهم از 1.11 دلار در سه ماهه دوم 2016، به 1.87 دلار در حال حاضر رسیده و جریان نقد عملیاتی با رشدی 42 درصدی از 9 میلیارد دلار به 12.7 میلیارد دلار افزایش یافت. سود خالص سه ماهه مورد اشاره هم 857 میلیون دلار بود.

جف بزوس دلیل پشت سر گذاشتن چنین سه ماه موفقیت آمیزی را ارائه چند سرویس مانند Prime یا Amazon Web Services در کشور هند می داند. در حال حاضر گفته می شود که سرویس Prime Video بزودی راه خود را به کشور هند باز خواهد کرد و از محتویات انحصاری منطقه ای، شامل فیلم های مستقل برتر تا لیست کاملی از عناوین درجه یک بالیوود را در خود جای خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی