ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

حاملین ویروس زیکا احتمالا به ایالات متحده آمریکا رسیده اند

مقامات دولتی فلوریدا ساعاتی پیش طی اخطاری عمومی اعلام کردند که احتمالا 4 نفر از اهالی فلوریدا به ویروس زیکا مبتلا شده اند و پشه های ناقل ویروس در این ناحیه وجود دارند، اتفاقی که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

مقامات دولتی فلوریدا ساعاتی پیش طی اخطاری عمومی اعلام کردند که احتمالا 4 نفر از اهالی فلوریدا به ویروس زیکا مبتلا شده اند و پشه های ناقل ویروس در این ناحیه وجود دارند، اتفاقی که برای اولین بار رخ داده و سبب شکل گیری موج نگرانی میان آمریکایی ها شده است.

دپارتمان بهداشت فلوریدا اعلام کرده که انتقال فعال زیکا از طریق پشه به انسان در منطقه میامی-دید در شمالِ جنوبی ترین شهر این ایالت رخ داده است (که در تصویر فوق این ناحیه را مشاهده می کنید).

پیش از این، زیکا فقط به وسیله انسان هایی که حامل ویروس بوده اند به آمریکا رسیده بود و پشه های ناقل آن هیچگاه در خاک آمریکا کسی را آلوده نکرده بودند. اما، تا به اینجای کار هنوز هیچ پشه ای توسط مقامات دولتی شکار نشده که گزارش مثبت داده و این مسئله را تایید کند اما در حال حاضر چهار شخص مبتلا به زیکا تحت مطالعه هستند که به نظر می رسد همه شان از طریق نیش پشه این ویروس را گرفته اند.

در حال حاضر مردم ساکن این ناحیه خانه به خانه آزمایش می شوند و به آن ها در مورد وجود این خطر اطلاع داده می شود. انتقال خون در این ناحیه موقتا متوقف شده تا ماجرا کاملا مشخص شود.

عمده مشکلی که ویروس زیکا ایجاد می کند با نام میکروسفالی شناخته می شود. زنان در صورت بارداری و انتقال ویروس به جنین، کودک خود را به میکروسفالی مبتلا می سازند که عارضه ای مغزی است و سبب کوچک شدن سر و مغز می شود.

زیکا از طریق رابطه مستقیم جنسی با شخص حامل ویروس قابل انتقال بوده. بیش از 1300 نفر از حاملین ویروس زیکا تاکنون به ایالات متحده آمریکا پا گذاشته اند که همگی ویروس را در ناحیه ای دیگر دریافت کرده اند و با جلوگیری نکردن می توانند آن را به دیگران نیز انتقال دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی