ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی شیائومی احتمالا یازدهم مردادماه رونمایی می شود

اگر اخبار مربوط به شیائومی را دنبال کرده باشید، حتما می دانید که این شرکت همواره تمایلش این بوده که به حوزه های مختلف ورود پیدا کند و طبق استقبال و علاقمندی کاربران سمت و سوی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

اگر اخبار مربوط به شیائومی را دنبال کرده باشید، حتما می دانید که این شرکت همواره تمایلش این بوده که به حوزه های مختلف ورود پیدا کند و طبق استقبال و علاقمندی کاربران سمت و سوی فعالیتش را نیز تغییر دهد.

روتر، تلویزیون، گجت های هوشمند خانگی و حتی درون و این اواخر هم لپ تاپ Mi Notebook Air همگی از جمله محصولات شیائومی هستند. اما هرچه این شرکت نام خود را بیشتر در بازارهای بین المللی مطرح می کند، لازم است که برای رقابت با نامداران صنعت به حوزه های مهم تر صنعت نیز ورود پیدا کند.

یکی از این بخش ها نیز واقعیت مجازی است که این روزها بازار داغی پیدا کرده. پوستری که در ادامه می بینید چندی پیش روی صفحه رسمی شیائومی در وبسایت Weibo منتشر گردید و نشان می دهد که کمپانی مذکور احتمالا در صدد تولید یک هدست واقعیت مجازی است.

gsmarena_002

البته روشن است که این تصمیم به یکباره اتخاذ نشده و چشم بادامی های چینی مدتی است که روی ساخت این محصول فکر می کرده اند، چراکه طبق اعلام منابع مطلع، رونمایی از این دستگاه در تاریخ یازدهم مردادماه رخ می دهد (که تا آن زمان هم مدت زیادی باقی نمانده است).

gsmarena_003

در مورد تصاویر منتشر شده هم باید بگوییم که تماما حاوی مطالبی به زبان چینی هستند. درک این عبارات البته بسیار دشوار است اما به راحتی می توان کاربرد عبارت واقعیت مجازی و تاریخ یکم آگست (یعنی یازدهم مردادماه) را در آنها مشاهده نمود.

اگر هم نگاهی به تصویر منتسب به دستگاه بیاندازید، تایید می کنید که این محصول به لحاظ طراحی شباهت زیادی به هدست Gear VR سامسونگ دارد. به غیر از این شباهت، نبود هر گونه کابل در کنار این هدست هم نشان می دهد که احتمالا توان پردازشی پوشیدنی شیائومی را تلفن همراه کاربر تامین خواهد کرد.

gsmarena_004

روی هم رفته، اینکه حالا به یکباره خبرهای مربوط به این هدست منتشر می شوند اندکی عجیب به نظر می آید اما از سویی، شیائومی هم استاد شگفت زده کردن کاربرانش است. دلیل دیگری که وجود چنین دستگاهی را تقویت می کند، کشف یک اکانت اختصاصی برای واقعیت مجازی شیائومی است که آن نیز روی سایت Weibo قرار دارد و تایید می کند که احتمال وقوع این اتفاق زیاد هم کم نیست.

چندی پیش هم شایعه شده بود که شیائومی می خواهد مجموعه ای از نرم افزارهای واقعیت مجازی را در کنار سخت افزار خود آن هم تحت عنوان XiaomiVR ارائه نماید تا از این طریق مشوق هایی را در اختیار خریداران احتمالی هدست آینده اش قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی