ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چرنوبیل ممکن است به یک مزرعه خورشیدی تبدیل شود

دولت اوکراین با ارائه طرح پیشنهادی جدید خود، به دنبال سرمایه گذارانی برای تبدیل چرنوبیل به یک مزرعه خورشیدی می گردد. به گزارش گاردین، اوکراین در حال حاضر قصد متقاعد کردن سرمایه گذاران را دارد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

دولت اوکراین با ارائه طرح پیشنهادی جدید خود، به دنبال سرمایه گذارانی برای تبدیل چرنوبیل به یک مزرعه خورشیدی می گردد. به گزارش گاردین، اوکراین در حال حاضر قصد متقاعد کردن سرمایه گذاران را دارد و می خواهد منطقه خالی از سکنه چرنوبیل را به مزرعه خورشیدی عظیمی به وسعت 60 کیلومتر مربع تبدیل کند.

این ناحیه که شدیدا رادیواکتیو بوده و فوق العاده خطرناک است، ابدا قابل سکونت نیست اما با قرار دادن پنل های خورشیدی می توان 1400 مگاوات برق تولید کرد، یک سوم میزانی که تاسیسات اتمی این شهر پیش از انفجار قادر به تولید آن بود.

چنین طرحی اگر با موافقت سرمایه گذاران روبرو شود، قطعا شاهد ایجاد عظیم ترین مزرعه خورشیدی کره زمین خواهیم بود. برای مثال، مزرعه خورشیدی لانگیانگشیا در چین وسعت 23 کیلومتر مربعی داشته و مزرعه خورشیدی ایوانپا نیز زمینی در حدود 14 کیلومتر مربع را اشغال کرده که هر کدام از این ها به ترتیب 850 و 392 مگاوات برق تولید می کنند.

زمین های این ناحیه ارزان و غیر قابل سکونت هستند، بنابراین خرید و ساخت در آن هزینه بالایی در آن نخواهد داشت. حتی زیر ساخت منابع برق کارخانه چرنوبیل نیز هنوز دست نخورده و بدون آسیب باقی مانده اند و در صورت امکان، می توان از آن ها هم حتی استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

    ایران که کلی کویر داره وسعتش چندین برابر اونجاست میتونست به نحو احسنت استفاده کنه . مشکل اینجاست مسیولین ما کلا اسکولن

مطالب پیشنهادی