ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین اظهار نظر های مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت پیرامون طرح فیلترینگ هوشمند

محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در نشست خبری رونمایی از سامانه ی اندازه‌ گیری و پایش کیفی شبکه ی ارتباطات زیرساخت کشور در خصوص اجرای طرح فیلترینگ هوشمند اینترنت گفته است: «فیلترینگ هوشمند ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در نشست خبری رونمایی از سامانه ی اندازه‌ گیری و پایش کیفی شبکه ی ارتباطات زیرساخت کشور در خصوص اجرای طرح فیلترینگ هوشمند اینترنت گفته است: «فیلترینگ هوشمند در ۳ فاز اجرایی خواهد شد که فاز دوم باید تا اردیبهشت ماه ۹۵ انجام می‌ شد، اما هم‌ اکنون با تأخیر روبروست و تا پایان آذرماه این فاز به پایان می‌ رسد».

آذری جهرمی در این نشست خبری اظهار داشته است: «فاز اول فیلترینگ هوشمند آزمایش روی شبکه ی اجتماعی بود که نتایج خوب بوده است؛ به طوری که پیش از اجرای فیلترینگ هوشمند، روزانه محتوای مجرمانه در این شبکه ۵ درصد بود و هم‌ اکنون به زیر ۱ درصد رسیده است. هم‌ اکنون فاز دوم با موضوع تغییر محل استقرار تجهیزات از زیرساخت به لایه ی دسترسی (شرکت های ارائه دهنده ی اینترنت) با تأخیر در حال انجام است که این فاز چالش‌ های بسیاری دارد».

معاون وزیر ارتباطات گفت: «طبق قانون، ارائه ی خدمات‌ دهنده ی دسترسی، موظف به فیلترینگ شده‌ اند که از این رو این تغییر محل استقرار ضروری بوده است و هم‌ اکنون این فاز در حال انجام است».

وی تصریح کرده است: «در فاز سوم نیز فیلترینگ هوشمند به تمامی فضای غیر رمز کشور بسط داده می‌ شود و از ابتدا اعمال در فضای رمز جزو فیلترینگ هوشمند نبوده است و در حوزه ی رمز، تقویت سرویس‌ های بومی و تعامل با سرویس‌ های بین‌ المللی راهگشاست».

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مثبت بودن فیلترینگ هوشمند برای سالم‌ سازی فضای مجازی اذعان کرده است: «البته فیلترینگ یک اقدام منفعلانه است و هیچ وقت صفر نمی‌ شود. کارگروه فیلترینگ یک میلیون و ۲۰۰ هزار مصداق برای فیلتر شدن اعلام کرده بود که فیلترینگ هوشمند ۹۵ میلیون مورد را شناسایی و محدود کرد».

جهرمی با اشاره به برخی صفحات اینستاگرام و استناد برخی به این صفحات برای ناموفق جلوه دادن طرح فیلترینگ هوشمند گفته است: «حتماً این صفحات انتشاری در فضای جامعه ی ایرانی نداشته که در فیلترینگ هوشمند تشخیص داده نشده، ممکن است این صفحات در کشور های اروپایی دیده می‌ شود و در ایران بازدیدی نداشته باشند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hamid
    Hamid | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    فیسبوک رو ازاد کنید از هفت میلیارد نفر دومیلیارد نفر از فیسبوک استفاده میکنن

  • molavy
    molavy | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    طرح فیلتر اینستاگرام در حقیقت فیلتر نیست. شناسایی تولید کنند گان سفارشی محتواهای غیر مجاز مثل فروشنده های محصولات حرام و غیر شرعی هستش.

    • pouya
      pouya | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

      چه فیلتر باشه چه نباشه، این یجور محدود کردنه، شاید یکی بخواد از محصولات غیر شرعی خریداری کنه، خب مثلا چی میشه؟!! این بنظر شما دیکتاتوری نیست؟! اینکه یکیو مجبور به یه کاری کنی و حق انتخاب رو ازش بگیری؟

  • امینnew
    امینnew | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    فیلتری از سرو صورتش میباره، حیف پولی که دست ایناست برای این کارها

مطالب پیشنهادی