ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری گوگل و GSK برای ساخت داروهای بیوالکترونیک

با تأسیس هلدینگ آلفابت، استارتاپ هایی همچون «گوگل اکس»، «فایبر» و «نِست» مجبور شده اند همچون کمپانی های رسمی به حسابرسی مالی بپردازند، و در نتیجه به احتمال زیاد در پروژه هایی سرمایه گذاری می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

با تأسیس هلدینگ آلفابت، استارتاپ هایی همچون «گوگل اکس»، «فایبر» و «نِست» مجبور شده اند همچون کمپانی های رسمی به حسابرسی مالی بپردازند، و در نتیجه به احتمال زیاد در پروژه هایی سرمایه گذاری می کنند که نهایتاً به سودآوری مالی منجر شوند.

«Verily» نیز یکی از زیرمجموعه های هلدینگ فوق است که قبلاً آن را با نام «علوم زیستی گوگل» می شناختیم. این شرکت که در حوزه پرهزینه خدمات بهداشتی فعالیت دارد، معمولاً در انتخاب پروژه بسیار احتیاط می کند، اما جدیدترین فعالیت آنها بسیار بلندپروازانه به نظر می رسد.

به گزارش منابع خبری «Verily» قصد دارد با همکاری غول داروسازی بریتانیایی یعنی GlaxoSmithKline (به اختصار GSK) داروهای بیوالکترونیک تولید کنند. این داروها ترکیباتی هستند که قادرند «سیگنال های الکتریکی بدن را دنبال کرده و به درمان بیماری های مزمن بپردازند.»

تحت این قرارداد، هر دو شرکت مبلغ 450 میلیون پوند (715 میلیون دلار) برای تأسیس کمپانی جدیدی با نام «Galvani Bioelectronics» هزینه می کنند. نام این شرکت از اسم دانشمند ایتالیایی قرن هجدهم «لوئیجی آلویسیو گالوانی» گرفته شده، که از پیشگامان علم بیوالکتریک به شمار می رود. او اولین فردی بود که کشف کرد ماهیچه های غورباقه مرده را می توان با استفاده از شوک الکتریکی، فعال کرد.

طبق بیانیه مطبوعاتی GSK مقر اصلی «گالوانی» در انگلستان خواهد بود و مجتمع تحقیقاتی ثانویه ای نیز در سن فرانسیسکو تأسیس می شود که هدف اصلی آن «تحقیق، توسعه و تجاری سازی» علم بیوالکترونیک خواهد بود.

GSK معتقد است بیوداروها می توانند بیماری هایی همچون آرتروز و آسم را درمان کنند، اما در حال حاضر هدف اصلی کمپانی «گالوانی بیوالکترونیکز» تمرکز بر ساخت «ابزار های دقیق مینیاتوری» است تا بتوانند به درمان «اختلالات التهابی، متابولیک و غدد درون ریز» مانند دیابت نوع 2 کمک نمایند.

بدین منظور، GSK کشفیات و پیشرفت های خود در زمینه داروسازی را به صحنه می آورد، و Verily نیز تبحر و تجربه خود در حوزه توسعه وسایل الکترونیکی بسیار کوچک با مصرف برق ناچیز را به کار می بندد.

لازم به ذکر است که در ابتدا کمپانی «گالوانی» به استخدام 30 دانشمند، مهندس و متخصص دست خواهد زد. این نیروها به بررسی فناوری های کنونی هر دو شرکت مادر پرداخته و از پیشرفت ها و دانش دیگر سازمان ها و کمپانی های تحقیق و توسعه نیز بهره خواهند گرفت.

البته قرارداد فوق هنوز توسط سازمان های رگولاتوری مورد تأیید قرار نگرفته، اما هر دو طرف امیدوارند این پروژه تا انتهای سال جاری آغاز به کار نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی