ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید آمازون با هدف بهینه سازی قابلیت حذف نویز محیطی هدفون ها به ثبت رسید

هدفون هایی که قابلیت «Noise Cancelling» یا حذف نویز محیط را دارند، بسیار محبوب هستند. افراد با استفاده از این نوع هدفون ها می توانند سر و صدای پیرامون خود را حذف کرده و در مطلوب ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

هدفون هایی که قابلیت «Noise Cancelling» یا حذف نویز محیط را دارند، بسیار محبوب هستند. افراد با استفاده از این نوع هدفون ها می توانند سر و صدای پیرامون خود را حذف کرده و در مطلوب ترین سطح ممکن به محتوای مورد علاقه شان گوش بسپارند.

مثلاً زمانی که با هواپیما یا اتوبوس در حال سفر هستید، این ویژگی بسیار مفید بوده و شما را از سر و صدای اطراف می رهاند. اما وضعیتی را در نظر بگیرید که در محیط عمومی قرار دارید و کسی در اطراف به کمکتان نیاز داشته باشد. در این حالت هرچه شما را صدا کنند، چیزی نخواهید شنید.

برای رفع این محدودیت، آمازون به تازگی پتنتی ثبت کرده که نوعی هدفون با قابلیت حذف نویز فعال را نشان می دهد، اما به ویژگی جدیدی مجهز است و می تواند به کمک شما بیاید.

گواهی ثبت اختراع منتشر شده، نشان می دهد هدفون موردنظر در صورت تشخیص فرکانس های خاص، الگوهای صوتی ویژه یا حتی یک کلمه کلیدی مانند نام فرد، می تواند سیستم حذف نویز را غیرفعال سازد. بدین ترتیب، فرد سریعاً می تواند صداهای محیطی را شنیده و نسبت به آن واکنش مناسبی نشان دهد.

برای پیاده سازی این فناوری، چند عدد میکروفون درون لفاف بلندگوها تعبیه شده که دائماً صداهای محیطی را برای تشخیص فرکانس ها یا کلیدواژه های خاص ارزیابی می کنند، و مثلاً زمانی که فردی نامتان را صدا بزند، فناوری مورد بحث اقدام به قطع موسیقی یا محتوای در حال پخش کرده و به شما اجازه می دهد صداهای اطرافتان را بشنوید.

amazon_active_noise_cancelling_patent_1

البته انواع مختلفی از هدفون های مجهز به قابلیت حذف نویز در بازار وجود دارند، ضمن اینکه در بسیاری از آنها دکمه خاصی تعبیه شده که با فشردن آن امکان شنیدن صدای محیط نیز فراهم می شود، اما احتمالاً افراد زیادی به فناوری خودکار معرفی شده توسط آمازون علاقه مند باشند. زیرا با استفاده از آن، حتی در اوج لذت بردن از موسیقی، می توانید از وقایع اطراف خود نیز باخبر شوید.

لازم به ذکر است که این پتنت به تازگی توسط آمازون به ثبت رسیده و مشخص نیست چه زمانی به محصول واقعی تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی