ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پگاترون و آغاز بهره گیری از خطوط رباتیک تولید آیفون

پگاترون (Pegatron) به عنوان دومین اسمبل کننده بزرگ آیفون برای اپل، اکنون خبر می دهد که بخش هایی از کارخانه هایش را به خطوط تولید خودکار مجهز خواهد کرد. در این میان خبرگزاری دیجی تایمز نیز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

پگاترون (Pegatron) به عنوان دومین اسمبل کننده بزرگ آیفون برای اپل، اکنون خبر می دهد که بخش هایی از کارخانه هایش را به خطوط تولید خودکار مجهز خواهد کرد. در این میان خبرگزاری دیجی تایمز نیز گزارش می دهد که تعداد استخدام های این شرکت به تازگی با کاهش رو به رو بوده است.

دیجی تایمز نقل می کند که مدیر عامل پگاترون عنوان نموده با توجه به تکنولوژی های نو، کاری که پیش از آن توسط ۱۰۰ نفر انجام می شد، اینک به واسطه ۲۰ نفر امکان پذیر است.

البته مدیر عامل پگاترون اعلام نکرده که چه تعداد از خطوط تولید به فناوری های رباتیک و خودکار تجهیز گشته اند. چنین اقدامی، دو مشکل بزرگ را از پیش روی پگاترون بر می دارد. قبلاً، این شرکت نمی توانست افرادی واجد صلاحیت برای امور اسمبل کردن موارد جزیی و حساس را به سادگی پیدا کند. از سوی دیگر، در سال های اخیر توجه ویژه ای به کارخانه های سرهم بندی محصولات شده بود و همین مسئله موجب گشت تا پگاترون و فاکسکان ملزم به پرداخت حقوقی مناسب تر به کارمندان خود شوند.

همانگونه که پیشتر برایتان نوشته بودیم، پگاترون تنها اسمبل کننده آیفون های ۴.۷ اینچی است و مدل پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچ در این کارخانه تولید نمی شود.

فاکسکان به عنوان بزرگترین اسمبل کننده آیفون، اخیراً بخشی کارخانه ای که در شهر «کانشان» داشته را به خطوط اسمبل اتوماتیک مجهز نموده و بر همین اساس، کارمندان خود را از ۱۱۰ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر کاهش داده است.

در شهرهایی نظیر کانشان در چین، کارخانه های اینچنینی بسیاری وجود دارد و بیشتر جمعیت این شهر نیز در همین کارخانه ها مشغول به کارند که در نهایت پیشرفت تکنولوژی موجب می شود تا این افراد رفته رفته کار خود را از دست بدهند. پیش از این در مقاله ای جامع تر، در مورد شرایط و نحوه کار در پگاترون برایتان نوشته بودیم که می توانید آن را از طریق این لینک مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی