ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر برای راه اندازی سیستم نقشه برداری اختصاصی خود 500 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند

خدمات Uber یا همان درخواست تاکسی با استفاده از اپلیکیشن، تا حد زیادی برای فعالیت خود به نقشه وابسته است و این موضوع یکی از حیاتی ترین عناصر سرویس مورد بحث به حساب می آید. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

خدمات Uber یا همان درخواست تاکسی با استفاده از اپلیکیشن، تا حد زیادی برای فعالیت خود به نقشه وابسته است و این موضوع یکی از حیاتی ترین عناصر سرویس مورد بحث به حساب می آید. اما با این وجود آبر تاکنون فاقد بخش نقشه برداری اختصاصی بوده و نقشه های گوگل را مورد استفاده قرار می داده است.

اوبر اکنون اعلام کرده برای کاهش وابستگی به شرکت های دیگر، قصد دارد برای توسعه ی یک سیستم نقشه برداری جهانی به شکل اختصاصی برای خود، مبلغ 500 میلیون دلار را سرمایه گذاری نماید. سال گذشته نیز آبر پیشنهاد داده بود با پرداخت 3 میلیارد دلار بخش نقشه برداری نوکیا به نام Here Maps را به مالکیت خود درآورد که البته این اتفاق در نهایت رخ نداد.

Brian McClendon که پیشتر مدیریت بخش گوگل مپز را بر عهده داشت، حالا بخش نقشه برداری آبر را راه اندازی کرده و با انتشار یک پست وبلاگی می گوید این شرکت تحقیقات خود را در این زمینه از کشور مکزیک آغاز کرده است.

به گفته ی آقای McClendon اطلاعات کسب شده در این تحقیقات برای یافتن بهترین نقاط سوار و پیدا کردن مسافران مورد استفاده قرار می گیرد و به زودی شاهد آغاز جمع آوری اینگونه داده ها در کشورهای دیگری که اوبر در آنها فعال است نیز خواهیم بود.

بر اساس این پست وبلاگی همچنین می توان گفت روند نقشه برداری برای اوبر به مراتب از نمونه های دیگر ساده تر است چرا که برای این شرکت نیازی به تصویربرداری از اقیانوس ها و دریاها وجود ندارد و تنها کافی است خیابان ها و دیگر المان های تاثیر گذار در خدمات اوبر ثبت شوند.

در پایان لازم است اشاره کنیم که اوبر سال گذشته نیز حدود 100 نفر از کارکنان بخش نقشه ی مایکروسافت را به استخدام خود درآورده بود که نشان می دهد تصمیم این شرکت برای استقلال از نقشه های سوم شخص کاملاً جدی به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Stack Programer
    Stack Programer | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    جالبه

  • BVB
    BVB | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    از شما بعیده دیگه! اوبر؛ نه آبر! ?

مطالب پیشنهادی