ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار استفاده از ویندوز 10 در نخستین سالگرد عرضه به 21 درصد رسیده است

مایکروسافت که هفته ی گذشته نخستین سالگرد عرضه ی ویندوز 10 را جشن گرفته بود، آخرین بار در ماه ژوئن میلادی اعلام کرده بود این سیستم عامل روی بیش از 350 میلیون کامپیوتر مورد استفاده ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

مایکروسافت که هفته ی گذشته نخستین سالگرد عرضه ی ویندوز 10 را جشن گرفته بود، آخرین بار در ماه ژوئن میلادی اعلام کرده بود این سیستم عامل روی بیش از 350 میلیون کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اکنون اما Net Market Share تازه ترین آمار خود از میزان استفاده ی سیستم عامل ها را منتشر کرده که بر اساس آن می توان گفت سهم بازار آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت به 21 درصد رسیده که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

chrome_2016-08-01_09-59-28

برای مقایسه، لازم است بدانید که به گفته ی این وبسایت ویندوز 7 از این آمار 47.01 درصد را در اختیار خود دارد و این میزان برای ویندوز 8.1 به 7.8 درصد و مک او اس (سیستم عامل دسکتاپ اپل) به 4.69 درصد می رسد.

هرچند آمار ویندوز 10 تنها در 1 ماه اخیر حدود 2 درصد افزایش داشته، اما باید انتظار داشت روند رشد این سیستم عامل در ماه های آینده کند تر شود، چرا که مایکروسافت هفته ی پیش به برنامه ی بروزرسانی رایگان سیستم عامل کاربران به آخرین نسخه پایان داده است.

از طرف دیگر هنوز کسب و کارهای بزرگی هستند که سیستم عامل خود را به آخرین نسخه بروزرسانی نکرده اند و بر همین اساس می توان انتظار داشت این تعداد چشمگیر نیز در آمار سال آینده به سهم بازار ویندوز 10 اضافه شوند.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که نخستین بروزرسانی عمده از ویندوز 10، فردا توسط مایکروسافت عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امینnew
    امینnew | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    ویندوز 10 قبل عرضه و رونمایی کلی هیاهو به پا کرده بود اما به یکباره این شور و هیجان خوابیدو بعد گذشت حدودا یکسال هنوز هم ازش استقبال به اون صورت ازش نمیشه بنظرم دیگه نباید ویندوز جدید عرضه بشه و باید همین ویندوز بروز رسانی بشه

    • MojtabaHere
      MojtabaHere | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

      همینطور هم هست
      دیگه خبری از ویندوز 11 نیست و همین 10 آپدیت میگیره

مطالب پیشنهادی