ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادغام تسلا و سولارسیتی
تکنولوژی

ادغام تسلا و سولارسیتی؛ تحقق آرزوی ماسک برای تولید خودرو با منبع پایدار انرژی

امروز صبح تسلا رسماً اعلام کرد قصد دارد کمپانی سولارسیتی (SolarCity)، که در زمینه تولید و نصب پنل های خورشیدی فعالیت دارد را با رقم 2.6 میلیارد دلار به مالکیت خود درآورد. هدف از چنین قراردادی ادغام ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

امروز صبح تسلا رسماً اعلام کرد قصد دارد کمپانی سولارسیتی (SolarCity)، که در زمینه تولید و نصب پنل های خورشیدی فعالیت دارد را با رقم 2.6 میلیارد دلار به مالکیت خود درآورد. هدف از چنین قراردادی ادغام و البته توسعه کسب و کار تولید باتری های خودرو و پنل های خورشیدی جهت تولید خودروهای برقی بی نیاز از شارژ اعلام شده است. بر این اساس، تسلا به «تنها کمپانی حاصل از ادغام عمودی دنیا در تولید انرژی پایدار» تبدیل خواهد شد.

ایلان ماسک برای اولین بار در ماه ژوئن و در راستای اجرای «نقشه بزرگ مخفی» خود پیشنهاد خرید سولارسیتی را مطرح کرده بود. هدف از نقشه بزرگ ماسک تولید خودروهای برقی با سقفی مجهز به پنل خورشیدی است که این پنل ها در کنار باتری های به کار رفته، یک سامانه تولید انرژی پایدار را رقم خواهند زد. با بهره مندی از چنین قابلیتی، می توان از خودروهای برقی این شرکت در شبکه حمل و نقل عمومی و ترانزیت جاده ای بین شهری و حتی بین المللی به سادگی استفاده نمود.

در پستی که به این مناسبت در وبلاگ تسلا منتشر شده، رقمی حدود 2.6 میلیارد دلار به عنوان ارزش کل قرارداد مطرح شده است، به علاوه مالکیت 0.11 واحد سهام تسلا به ازای هر واحد سهم سولارسیتی برای سهامداران آن. در حال حاضر هر سهم این شرکت معادل 25.37 دلار قیمت دارد.

توافق مذکور هنوز نهایی نشده و سولارسیتی به مدت 45 روز فرصت دارد که در صورت امکان، خریداری بهتر برای تمام سهام خود به صورت یکجا پیدا کند. در غیر این صورت ادغام دو کمپانی بزرگ تا سه ماهه آخر سال جاری به طور کامل نهایی خواهد شد.

یکی از موانع اصلی بر سر راه حصول توافق، خود ایلان بود. او گرچه بزرگترین سهامدار تسلا است، اما در عین حال مهمترین سهامدار و رئیس هیئت مدیره سولارسیتی نیز به حساب می آید. ضمن این که لیندون رایو (Lyndon Rive) مدیرعامل سولارسیتی نیز از اقوام نزدیک ماسک است. همین مسئله سبب شده بود که ماسک و رایو در کنار تنی چند از مدیران ارشد دو کمپانی، صلاحیت اعلام رائ در مسیر بسته شدن قرارداد را از خود صلب نمایند، که همین امر باعث طولانی شدن روند نهایی سازی رقم قرارداد شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Saeid Mazloomi
    Saeid Mazloomi | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

    پاراگراف آخر خنده دار بود. اینجا خودت رئیس هیئت مدیره باشی و مدیر عامل هم از اقوامت باشه عملا حق نظر دادن رو به بقیه نمیدی.? ? ?

  • سامان
    سامان | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    پاراگراف آخر واقعا آموزنده بود !

مطالب پیشنهادی